Двете тръби на тунел „Железница“ на магистрала „Струма“ са пробити, съобщават от „Джи Пи Груп“, водещия партньор в обединението строител ДЗЗД „АМ Струма 2018“.
Тунелът с дължина 2 км ще е най-дългият в България, отбелязват от компанията. Той ще има всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и други.
Междувременно тази сутрин премиерът Бойко Борисов обяви по време на инспекция на строителството на тунела, че през септември ще бъде пуснато едното платно при тунела за движение.
Строителството на тунела започна през октомври 2019 г. след неколкократно отлагане на обществената поръчка и скандала за схемите в строителния бранш след серия разследвания, заради което премиерът нареди „Джи Пи Груп“ да бъде отстранена от всички обществени поръчки. Компанията дори обяви, че ще се откаже да строи тунел „Железница“, но впоследствие така и не подаде официално заявление в Агенция „Пътна инфраструктура“ и договорът беше подписан в началото на 2019 г.
Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на магистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. Изграждането му се забави заради спорове за преминаването на магистралата през дефилето – дали да е с 15-км тунел, какъвто вариант одобри ЕК и за каквото съоръжение България силно настояваше в миналото, или да се ползва съществуващия път, което европейските власти не одобряват заради защитената зона.
В крайна сметка България промени решението си в последния момент, отказа се от 15-км тунел и реши съществуващият път да се ползва за движение в посока към Кулата, а от Кулата към София трафикът да минава по изцяло ново платно, което ще се строи източно от Кресна.
Магистралата категорично няма да бъде готова до 2022 г., заради което е много вероятно България да връща пари на ЕК.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
преди 4 години Ало, Инвестора, правите ли разлика между Кресненското дефиле и тунел Железница. Дефилието почва от Крупник и свършва в Кресна - има-няма едни 15 км в южно направление. недейте да преписвате на ангро!Иначе този тунел е от малкото наистина сериозни проекти на БХ - магистралата в полето, дето е на вълни, и сляп щеше да я направи. Дано го пуснат скоро, макр че с това скопено свършване в Симитли, тапите ще са невероятни отговор Сигнализирай за неуместен коментар