Девет са кандидатите за тръжната процедура за избор на изпълнител за проектиране на доизграждането на път ІІІ-303 обходен път на град Павликени. Информацията съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Целта е да се актуализира технически проект от 80-те години на миналия век за обходен път с дължина между 4,5 км и 5 км. Прогнозната стойност на поръчката е 150 хил. лв., а срокът за изпълнението ѝ е 90 календарни дни.
Отворените оферти са на:
• „ДЖИ М ИНЖЕНЕРИНГ“ ЕООД;
• „ТРАФИК ХОЛДИНГ“ ЕООД“;
• „ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ“ ООД;
• „Инфра про консулт“ ООД;
• „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД;
• „ПРОДЖЕКТ ПЛАНИНГ ЕНД МЕНИДЖМЪНТ“ ООД;
• ДЗЗД "Трансконсулт Група-22", с участници: „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД и „ТРАНСКОНСУЛТ – ГРУПА“ ЕАД;
• „ВИА-ПЛАН“ ЕООД;
• „ИЛИЯ БУРДА“ ЕООД.
Началото на съществуващия проект е при 29-ти км на път III-303 (Гара Бяла - о.п. Плевен) - Българене - Левски - Бутово - о.п. Павликени - Мусина - Пушево - Керека - (Дряново - Гостилица). Трасето обхожда Павликени от западната страна, пресича ж. п. линията София - Варна, чрез надлез, след което пресича и третокласния път ІІІ-3031 о. п. Павликени - Стамболово - Хотница - Самоводене. След това проектното трасе се развива на югоизток, обхождайки Павликени от югозападната му страна, до пресичането с път III-405 Добромирка - Вишовград - Павликени - Караисен - Свищов, уточняват от АПИ.
В началото на 90-те години започва строителството на 2,2 км от трасето, разположено между двата третокласни пътя ІІІ-3031 и III-405. Работата обаче е преустановена на етап изграждане на земно легло и положена трошенокаменна настилка. Изпълнени са и част от фундаментите на ж.п. надлез при пресичането на трасето на околовръстния път с ж. п. линията София – Варна.
С изработването на проект, въз основа на който след това ще се пристъпи и към доизграждане на околовръстния път, трафикът ще се изведе извън центъра на Павликени. По уличната мрежа на града няма да преминават както транзитно пътуващите автомобили, така и потока от товарни камиони, превозващи материали от кариерите за добив на базолтоиди и на фракция. Обходното трасе ще има и благоприятен екологичен ефект, поради това че ще се намали замърсяването на въздуха, ще се редуцират нивата на вибрации и шум от моторните превозни средства, преминаващи през централните градски части.