IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще се стабилизира основата на магистрала Тракия в отсечката между Марица и Чирпан

В участъка, който се ремонтира сега, ще се достигне до дълбочина 60 см, обясняват от Агенция "Пътна инфраструктура"

19:46 | 04.02.21 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot;</em></p>

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Пътната основа на магистрала „Тракия“ в 16,5-км отсечка между връзката за магистрала „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ (от 168-ми до 184-ти км) и в двете платна ще бъде стабилизирана и подобрена. Това съобщават от Агенцията „Пътна инфраструктура“, като цитират изпълнителния директор на „Автомагистрали“ Стоян Беличев и инж. Даниел Иваничков, директор на дирекция „Поддържане на пътна инфраструктура“ в Агенцията.

Двамата днес са проверили строителните дейности в района.

Ремонтът на участъка започна на 2 февруари. Отсечката е поредната от неремонтираната част на магистралата, която ще бъде спешно обновена.

В предходните 12 км между п.в. „Белозем“ и п.в. „Оризово“ (от 156-ти до 168-ми км), които бяха ремонтирани в края на миналата година, пътната основа е била добра, без повреди и след премахване на износените слоеве асфалт, са направени локални ремонти, запълнени са фугите и пукнатините. Монтирани са метални и геокомпозитни мрежи и след това е положен нов асфалт, обясни Иваничков.

Основата на магистралата в тази отсечка ще бъде усилена с химически вещества и чрез метода “студено рециклиране” ще се осигури необходимата носимоспособност и водонепропускливост. Ще се стабилизира конструкцията и едва след това ще се положат основните пластове асфалт, обясняват още експертите.

В предишния участък между пътните възли „Белозем“ и „Оризово“ необходимостта от подобряване на  конструкцията на настилката е била в рамките на 25 см, а в участъка, който се ремонтира сега, ще се достигне до дълбочина  60 см. Строителните дейности в отделните участъци са различни и поради това стойността на извършваните ремонтни работи сега е по-висока в сравнение с предходните 12 км.

От 2 февруари (вторник) досега са фрезовани около 4 км от пътна настилка. В момента на обекта работят 150 души, като в следващите етапи на работа ще станат 250. Ангажирани са над 200 товарни автомобила, машините ще се увеличават всеки ден в зависимост от вида работа, обясни Стоян Беличев. На място дейност извършват още 20 фрези, 15 багера, 10 рециклатора. Работи се едновременно в двете платна и по 9-те съоръжения в участъка.

Крайният срок за приключване на ремонта е краят на месец март. След това ще започне обновяването на следващите около 24 км от магистрала „Тракия“ до Стара Загора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още