IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Правителството ще рекламира българските университети в чужбина

Специална програма с бюджет 2,5 млн. лева цели провеждането на поне пет рекламни кампании в следващите 3 години

10:55 | 02.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Правителството ще популяризира българските университети сред българи в чужбина, за да привлича деца за обучение у нас. Министерството на образованието и науката предлага да се приеме специална програма за популяризирането на българските висши училища сред българската общност в чужбина.

Проектът на програмата е публикуван за обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg. Крайният срок за подаване на становища е 4 март.

Бюджетът на програмата е 2,5 млн. лева, като тя ще действа за период от 36 месеца, т.е. 3 години. За първата година се предвижда да бъдат похарчени 800 хил. лева, а за втората и третата – по 850 хил. лева. Средствата ще бъдат осигурени от Министерството на образованието и науката и ще се харчат от самото ведомство, както и от университетите и неделните училища в чужбина.

Според министерството привличането на повече деца на българи в чужбина да се обучават в български университети ще катализира дигиталната трансформация на висшето образование, която започна принудително заради пандемията. Ведомството припомня, че спешно е разработена система за онлайн кандидатстване на студенти през 2020 г., част от която е и информационен портал, насочен към популяризиране на българското висше образование.

Образователното министерство планира реклама на българските университети чрез информационни кампании и развиване на онлайн инструменти за дигитализация на висшето образование, така че то да стане достъпно за българите в чужбина. В кампаниите ще бъдат въвлечени и българските училища в чужбина, вкл. и неделните училища, които ще раздават рекламни материали.

В условията на пандемия и масова дигитализация обаче плановете са рекламата да се осъществява с физически събития, като се наемат зали за събития и се подпомагат висшите училища да наемат щандове на международни образователни изложения.

Целта е да се организират поне пет рекламни кампании в чужбина, става ясно от програмата. В целите за изпълнението ѝ обаче не фигурират никакви осезаеми и измерими показатели, например брой привлечени студенти от българската общност в чужбина или чужденци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още