IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Борис Ячев: Ще има регламент за частния сектор в медицинския транспорт

Липсва единен регистър с информация за легитимността на всички линейки, посочи депутатът, заместник-председател на НФСБ

21:54 | 29.01.21 г.
Борис Ячев: Ще има регламент за частния сектор в медицинския транспорт

"Ние по никакъв начин не желаем да натоварим излишно с регулации, финансови и административни ангажименти държавните и общински болнични заведения и центровете за спешна медицинска помощ", заяви той.

Борис Ячев сподели, че от тяхната политическа формация са очаквали и продължават да срещат огромна съпротива от представителите на този бизнес.

"През изминалия ден в здравната комисия на Народното събрание и от представителите на пациентските организации беше коментирано, че това е бизнес, който генерира милиони и в който са замесени най-различни физически и юридически лица. С други думи трудно е да се прекърши гръбнакът на подобен сенчест бранш", категоричен е Ячев.

По думите на заместник-председателя на НФСБ се очаква законопроектът да бъде разгледан в пленарна зала още следващата седмица, като тяхната амбиция и тази на Обединените патриоти е текстът да бъде приет на второ четене до края на февруари и след това да влезе в сила.

"Регулацията е изцяло насочена към частния сектор. Центровете за спешна помощ работят по определени правила и изисквания, които така или иначе ги има в Наредбата за медицински превоз. Липсва единен регистър, в който нуждаещите се от подобен транспорт да могат да проверят дали поръчаният от тях автомобил е регистриран, легитимен и отговаря на всички изисквания", посочи депутатът.

На база проучвания на НФСБ около 55-75 са линейките "копърки" само на територията на София, а в цяла България техният брой е около 200.

"Превозването на пациент, който не боледува от Covid, до болница на територията на София струва между 500-700 лв. А при страдащ от заразата, цената е почти двойна. В рамките на този нелегален превоз не се спазват почти никакви противопандемични мерки, липсва задължителното обеззаразяване след всеки превоз, липсва и медицинско образовние на шофьора или наличие на парамедик, като условията, в които домуват тези линейки, са меко казано ужасяващи", подчерта Ячев.

Ще успее ли държавата да контролира частните линейки? Какви са становищата на здравното министерство и пациентските организиции?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:14 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още