Туристическият сектор беше и продължава да бъде монополизиран от няколко големи играча. Това каза в ефира на Bloomberg TV Горян Върбанов, съосновател на стартъпа Quendoo. Този проект, получил финансиране от фонд „Витоша Венчър Партнърс“ в размер на 750 хил. евро, позволява на хотелиерите да създадат свое дигитално присъствие на приемлива цена, обясни още гостът.
„Целта на нашата фирма е да предостави на по-малките собственици на ваканционни имоти способността за броени минути да създадат свой собствен сайт с всички необходими функционалности", обясни Върбанов.
Той признава, че сумата не е малка, но продуктът се развива вече четвърта година и вложеният ресурс към момента е съпоставим с инвестицията. „Проектът ни е дългосрочен с хоризонт на развитие 5-10 години и чрез предоставените средства ние ще успеем да утроим нашия капацитет във всички сфери - от персонал до допълнителна развойна дейност и маркетинг", каза Върбанов.
От своя страна Камен Банковски, инвестиционен мениджър във „Витоша Венчър Партнърс“ обясни, че фондът предоставя рисково дялово финансиране с цел развитие на предприемаческата екосистема в България. Фокусиран е към стартиращи, малки и средни предприятия с проекти с технологична насоченост и висок потенциал за устойчив растеж.
„Нашата цел е основно концентрирана в компании в ранен етап от развитието си, както такива без идея или само с наличен прототип, така и фирми с напълно разработен и валидиран от пазара продукт, стремящи се да се разгърнат и на други нива“, посочи още Банковски и добави, че екипът на фонда се стреми да добавя максимална стойност към идеите и проектите на стартиращите компании у нас.
"България предоставя огромно поле за възникване на така наречените компании еднорози, тъй като българските стартъпи и идеите зад тях съответстват на международните тенденции и пазари. 60% от компаниите, които ние сме разглеждали, търсят глобална експанзия на своите идеи и продукти, което подчертава амбицията им да не се ограничават само до българския пазар", каза още той.
Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Всеки, срещу скромна сума, равняваща се на 2 кухненски стола, може да си направи сайт.Тези хора с имотите дали могат да си позволят собствен сайт? А венчър фондовете в България по-скоро са копи фондове, дай да видим някое успешно проектче от чужбина, да го копираме. Вярно - вече го има, *** риска е по-малък, е и печалбата също, ако има такава, ама сега какво да се прави...Манталитет, сър. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Проследи парите нагоре, да не се окажат пак дръпнати от бюджета през ББР :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Доколкото разбирам се предлага след няколко години да се предложи продукт, вече наличен на пазара. Всеки може да си създаде сайт за хотела/къщата за гости, поне в няколко БГ платформи(и международни има). Без пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 1 500 000 за това... уфф отговор Сигнализирай за неуместен коментар