„Това са производства с висока добавена стойност, високотехнологични производства. Имаме автомобилна индустрия, имаме електрически компоненти и разширяване на логистиката, която продължава да ни води нови заинтересовани страни“, посочи той.
Товарните електромобили ще се произвеждат в завода на „Милара Интернешънъл“ - компания, специализирана в производството на роботи.
Пламен Панчев информира, че четири български общини вече са договорили покупката на товарни електромобили, водят се и преговори с „Български пощи“.
Големи общини като София, Пловдив и Бургас същи са проявили интерес да тестват новите транспортни машини през зимата.
„Ако изпитанията са успешни, през втората половина на годината ще станем свидетели как тези електромобили ще извършват услуги в големите градове на България“, убеден е изпълнителният директор на "Тракия икономическа зона".
Панчев коментира, че се работи по проект за градска логистика, който е продължение на проекта за производство на товарни електромобили. Ще бъде изграден склад в покрайнините на Пловдив, където големите товарни автомобили ще доставят стоки. „След това същите стоки ще бъдат превозвани до търговските обекти в града с новите електромобили“, разкри той.
Панчев съобщи, че се предвижда създаването на хъб „Електромобилност“. „Имаме вече първият инвеститор и се надяваме, изграждайки добра обслужваща инфраструктура в този нов индустриален проект да реализираме в следващите 1-2 години три високотехнологични производства - електромобили, завод за батерии и завод за автоматизация“, изброи в каква посока ще е бъдещото развитие на индустриалния парк в Пловдив.
Панчев обяви, че в момента "Тракия икономическа зона“ е в контакт с инвеститор в областта на мехатрониката, който иска да започне производство до няколко месеца и планира влагане на средства от около 80 милиона евро.
Скоро ще стане известно и ново производство на медицинско оборудване, където вложението е на френска компания. Панчев напомни и за иновациите благодарение на центровете по върхови постижения и компетентност между техническите университети на София, Пловдив и Габрово, както и с на Медицинския университет на Пловдив и БАН.
Панчев заяви също, че "Тракия икономическа зона“ ще се включи в Плана за възстановяване и устойчивост с проекта си за консорциум за въглеродно неутрални индустриални паркове.
Възползва ли се България от скъсяване на веригата за доставки? Къде е страната ни в битката за инвеститори в региона? Кои са предизвикателствата при привличането на инвеститори? Защо Законът за индустриалните паркове е все още на първо четене?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.
преди 3 години Аха, а балъци като теб дето наричат рикша с покрив камион ги е описал Дарвин :) Да не говорим че цялото "производство" е една гола сглобка на модули с цел да се води мейд ин ЕС :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Много добре изглеждат.Това e идеално средство за градски доставки.А такива като този предния хейтър Чудомир чудесно ги е описал в разказа си "Критик"http://chitanka.info/book/268-izbrani-razkazi отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Препродадени от Китай :) През уж немски "партньор", 10 киловата - "камиони" хааааха.В гамата на "партньора" има и баш рикши, без про-форма кабинката.Хора, вие що се майтапите се чудя бре? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години мда ... правят доста неща ... иначе иде реч за тези електрокарчета ...http://***.cenntroauto.com/вече произвеждат , но ги изнасят , в усато струват $18-19.000 в зависимост от надстройките ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Товарните електромобили ще се произвеждат в завода на Милара Интернешънъл - компания, специализирана в производството на роботи."т.е. компанията не прави автомобили. Забавно :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар