“Броят на пътуващите в градския транспорт намаля значително, имаше периоди, в които пътниците бяха седем пъти по-малко, което се отрази на приходите. От друга страна, разходите могат да бъдат оптимизирани съвсем малко”, информира изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ).
По думите му нова билетна система за електронно таксуване в София ще има през май. "В готовност сме да я пуснем, текат последни етапи за верифициране от Националната агенция по приходите", обяви той.
Друга тема, на която Дилчев се спря, са оплаквания в социалните медии от пътници за недостиг на пунктове за продажба на карти и билети в София и липсата на добра хигиена в превозните средства.
По думите на директора на ЦГМ под 4% от пътуванията в столицата са с единични билети. Той посочи, че броят на работещите пунктове към момента е същият, както и преди коронакризата и призова невъзможността да се закупи билет от шофьора заради здравни мерки да не се превръща в причина за возенето на нередовни пътници.
“Разписанията на градския транспорт са в пълния си обем. Към днешна дата струпване на хора в транспорта няма”, посочи Дилчев.
По отношение на противоепидемичните мерки изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност изтъкна, че и влаковете на метрото, и автобусите на градския транспорт се дезинфекцират по два пъти на ден.
“Всеки ден се дезинфекцират пунктовете на градския транспорт, както и станциите на метрото”, добави той.
Какви са приоритетите на ЦГМ? Ще бъдат ли компенсирани хората, които са си купили годишни карти за градския транспорт, но не са ги ползвали?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” гледайте тук.
преди 3 години Рядко ползам градски транспорт, тъй че нямам карта, а си купувам билети на спирките. Не разбирам защо ватманите/шофьорите вече не продават билети, това според мен е глупаво, при поожение, че точно те са най-скъпи. Просто подтикват хората да се возят гратис. Градският транспорт винаги е бил социален транспорт, дават карти на пенсионери и на бедни, децата също се возят безплатно. Тъй като това са голяма част от потребителите, той никога няма да излезе на печалба. Не възразявам за високата цена на билетите, возил съм се в други държави и е било много по-скъпо. Но нека поне да бъде удобно за потребителите, които нямат карти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар