IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тунел "Железница" е готов наполовина

Полагат се облицовките на прокопаната част от тунела, работи се и по другите основни пътни обекти в страната

10:07 | 27.12.20 г.
<p>
	<em>Тунел Железница. Снимка: Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot;</em></p>

Тунел Железница. Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Половината от строителните дейности на тунел „Железница“ на магистрала „Струма“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 931 м лява и 838 м за дясната тръба. От северната са изкопани 837 м дясна и 838 м лява тръба, съобщават от Агенцията „Пътна инфраструктура“.

Започна полагането и на вторичната облицовка на тунела. От южната страна изпълнените бетонови работи по стени и свод в дясната тръба са 132 м, а от северната - 186 м.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод, като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

тунел тунел

Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно и без прекъсване.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той ще е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, преминаващ над р. Суха река, подпорна стена при директно трасе, още един мост над р. Суха река заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли и хеликоптерна площадка.

тунел тунел

Напредва и работата по виадукта, който е преди „Железница“, пътувайки от София към Кулата, както и на отсечкатата след тунела. Виадуктът е с готова връхна конструкция на платното за София. Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Съоръжението е от два моста за двете платна на движение, като всеки е от 21 сегмента. Всеки сегмент се избутва потактово, като по този начин не се налага спиране на движението по път Е79 София-Кулата и жп линията. През тази година завърши избутването на платното за София, а в платното за Кулата предстои напрягане и избутване на първия сегмент.

Последна актуализация: 07:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още