IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Компютри, телевизори и електроуреди са най-търсените стоки на Черния петък

Половината от клиентите са избрали да направят покупка със стоков кредит онлайн, докато през 2019 г. те бяха 56%, отчете УниКредит Кънсюмър Файненсинг

17:10 | 15.12.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Компютрите, телевизорите и домакинските електроуреди отново са най-търсените стоки на Черния петък. Общият дял на тези три категории от всички продажби на Черния петък е 56%, сочат данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране веднага след тях се нареждат мобилните телефони, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Онлайн или офлайн пазаруване

Тази година дружеството отново отчете стабилни нива при онлайн пазаруването. Според статистика от миналата година 56% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат лек спад –  точно половината от клиентите, които са избрали да направят покупка със стоков кредит по време на деня на Черния петък, са кандидатствали онлайн.

Тази интересна тенденция в клиентското поведение може да бъде тълкувана с желанието на клиентите да разнообразят ежедневието си с разходка до любимите магазини.

Според проучването спадът на онлайн заявките в деня на Черния петък е напълно компенсиран от общо покачване на броя на онлайн заявките през уикенда на Черния петък спрямо данните от 2019 г.

Кой е по-активен в пазаруването

Според анализа мъжете все още са по-активни потребители на Черния петък, като са с 6% повече от дамите. Все пак тенденцията е броят на жените да се повишава – тази година делът им нараства с 2% спрямо миналата година.

Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29 – 36 години, като делът им расте с повече от 3% спрямо данните от миналата година. От друга страна, броят на потребителите на възраст над 58 години, ползвали финансиране, отчита спад спрямо 2019 г.

И в потребителското кредитиране, както и в стоковото, се наблюдава спад в заявките в отчетния период спрямо данните от предходната година. Естествено, причината за това е в общото свиване на потреблението в настоящия период. Макар и с леко намален обем спрямо периода на Черния петък от миналата година, цялостно онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите.

Очакванията са по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, като предвижданията са фокусът на клиентите да се запази в сферата на електрониката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още