Почти 983 млн. лева без ДДС, или малко под 1,2 млрд. лева с ДДС, или почти 15,9 млн. лева на км се очаква да струва строителството на отсечката от магистралатата Русе – Велико Търново от Русе до Бяла, вкл. обхода на Бяла.
Това става ясно от обществена поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ за проектиране и строителство на участъка с дължина почти 76 км, съобщават от пресслужбата на Агенцията.
Срокът за подаване на оферти е определен на 21 януари 2021 г. Още не е ясно с какви пари ще се изгражда магистралата. Пътната агенция предложи проектът да бъде включен в следващата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Предвид споровете за многогодишната финансова рамка на ЕС обаче не е ясно кога програмирането ще приключи и програмата ще заработи реално.
Строителство първо в участъка с най-интензивно движение и много катастрофи
Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Поръчката обхваща отсечките Русе – Бяла и обход на гр. Бяла.
Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе – Силистра, и ще достига до гр. Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка при Габрово.
Габаритът на трасето е с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.
На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км, и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново – отсечката, която ще е и най-сложна за изграждане предвид терена. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.
Техническите проекти ще прецизират мястото на всички съоръжения.
В момента първокласният път Русе – Бяла е сред участъците от пътната мрежа с най-интензивно движение и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата се очаква броят на катастрофите да намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.
Приоритетен обект
Първата отсечка – от Русе до Бяла, е с дължина малко над 40 км. Тя започва на 3 км източно от Дунав мост при пътния възел Русе – Силистра и завършва непосредствено след пътен възел при 40-ти км на магистралното трасе.
Прогнозната стойност за проектиране и строителство е в размер на почти 536,4 млн. лева без ДДС, или 643,6 млн. лева с ДДС – почти по 16 млн. лева на км.
Обходът на гр. Бяла е с дължина от малко над 35 км и ще завършва при пътния възел с път I-3 Гара Бяла – Плевен. Очаква се строителството му да струва под 446,4 млн. лева без ДДС, или 535,6 млн. лева с ДДС – 15,13 млн. лева на км.
Изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново“ е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места, посочват от Пътната агенция.
Магистралата „Русе - Велико Търново“ ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, а оттам и с магистрала „Хемус“, допълват от Агенцията.
преди 3 години Предизборен кьорфишек. Пускат сега поръчката въпреки че осигурено финансиране няма. Понеже до март няма да приключи процедурата за оценка и класиране. После ще оставят следващите да съобщят, че пари няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Дайте я на концесия и държавата ще си спести 1.2 милиарда лв Още толкова ще спести за 30 години за подържане ремонт и реновация на тази магистрала Дайте и магистрала Черно море както и тунела Шипка на концесия и цялата съвременна пътна мрежа на България ще бъде завършена Спестените пари похарчете за възтановяване на второкласната и третокласната пътна мрежа Просто е отговор Сигнализирай за неуместен коментар