IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Намаляване на клоновата мрежа: основно предизвикателство пред банките

Дигиталната комуникация в банковия сектор ще се превърне в новата реалност, прогнозира Георги Робев от Software Group

16:44 | 03.12.20 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Водещият Делян Петришки и&nbsp;Георги Робев, регионален бизнес директор за Европа и Централна Азия в Software Group. <em>Снимка: Investor Media Group</em></p>

Водещият Делян Петришки и Георги Робев, регионален бизнес директор за Европа и Централна Азия в Software Group. Снимка: Investor Media Group

Пандемията катализира много тенденции, които са все по-обърнати към дигиталната комуникация. Това засяга и банковия сектор, който ще трябва да преосмисли начина си на работа в бъдеще.

„Основните предизвикателства са свързани с намаляване на клоновата мрежа на банките. България има 104% повече банкови клонове, отколкото е средното ниво в Европа. Заради промяната на потребителското доверие и пандемията, банките ще са принудени да преразгледат това“, заяви Георги Робев, регионален бизнес директор за Европа и Централна Азия в Software Group, по време на ежегодния Investor Finance Forum.

Той обясни, че основният проблем пред бързото адаптиране към тези процеси е свързан с електронната идентификация. „Всяко едно изнасяне на услуги, които не са физически предоставени, носят най-вече рискове свързани със сигурността“, заяви специалистът.

По думите му именно електронната идентификация е крайъгълен камък за навлизането на този тип услуги на българския банков пазар. “Българските банки взеха бързо адекватни решения както със сигурността, така и с изживяването, което предоставят на своите клиенти“, изтъкна Робев.

При застрахователите подобен род дигитални решения вече са навлезли на пазара. Няколко от активните български застрахователни компании комуникират със своите клиенти чрез дигитални канали.

Според Робев здравната и финансово-икономическа криза е заварила компаниите в различен стадии. „Някои от нашите клиенти успяха да се справят адекватно на ситуацията, други изживяха шок“, заяви Робев, като отбеляза, че като цяло банковата и застрахователната система в България се е справила доста адекватно на фона на ресурсите, с които разполага.

Робев разграничи и две важни понятия – посредническо и дистанционно банкиране. Първото определи като екосистема, мрежа от партньори на дадена банка, която предоставя по сигурен и безрисков начин част от портфолиото на банката. В България тепърва се налага. То ни предоставя възможност да стигнем до доста по-голяма аудитория при свити физически точки.

Дистанционно банкиране е различна форма на комуникация, която основно се извършва от банката. Тук нямаме посредник между банката и крайния потребител, обясни мениджърът на Software Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още