Съюзът на международните превозвачи в България и Асоциацията на превозвачите на Турция недоволстват от забавената обработка на камиони и товари на границата между двете страни, съобщава bTV. Камионите продължават да чакат повече от 2-3 дни за обработка на данните. Организациите настояват за спешни мерки, които да ускорят обработката, за да могат да се спазват сроковете за логистика на товарите. Днес протестът ще бъде предупредителен.
Превозвачите настояват за отчитане на увеличения трафик, вземане на спешни мерки и ускорена обработка на товарните автомобили.
„Ситуацията се усложнява все повече и повече и то на входа на България. На изходите положението е по-спокойно и по-удобно, само около 14-15 часа е изчакването. Но на влизане в страната положението е тежко - 3-4 дни не е приемливо време за изчакване за един курс. За нас това е сериозен проблем”, категоричен е изпълнителният директор на съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев, цитиран от Нова телевизия.
По думите му действително има сериозен ръст на обработката, но българо-турската граница, като врата към Европейския съюз, предполага особен интерес и именно това води до струпването. Според шофьорите решението на проблема е изграждането на още един коридор.
„Надяваме се чрез оптимизация на тези процеси да се стигне до бройка от порядъка на 1500-1600 камиона, които преминават от Турция за България. Очакваме развитие и на „Лесово” – там трябва да се увеличи броят на кантарите, за да преминават повече камиони”, добави Арабаджиев.
Пред Нова телевизия заместник-директорът на Териториална южноморска дирекция към Агенция „Митници” Васил Инджов подчерта, че са постигнати принципни договорки с превозвачите и турските власти за изграждането на още едно трасе. „До края на годината ще имаме обществена поръчка за реконструкция за това трасе. То е единствено за товарни автомобили – т.нар. тип хладилници. Ще бъде изграден и още един кантар на ГКПП „Капитан Андреево”. На „Лесово” също ще бъдат изградени два кантара”, обясни той.