IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Галъп: 30% от българите са ползвали туристическа услуга през лятото

За близо 70% България е била първи избор за лятна почивка

14:47 | 19.10.20 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Loulou D&#39;Aki /Bloomberg</em></p>

Снимка: Loulou D'Aki /Bloomberg

Въпреки трудностите, породени от ограниченията заради пандемията, повече българи са почивали у нас през летния сезон на фона на плановете, които са декларирани в началото на сезона. Оценките за летния туризъм в България са по-скоро добри, макар очакванията да са по-високи, а конкуренцията на чужди дестинации да прави българите по-взискателни. 

Това показва изследване на „Галъп интернешънъл“, проведено сред 1000 българи по телефона, като равносметка на летния туристически сезон. Изследването е част от традиционната изследователска програма на „Галъп интернешънъл“ съвместно с Националния борд по туризъм.

Като цяло 29,7% от хората у нас твърдят, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга при 19,6%, които са планирали да ползват такава към началото на сезона. 

Онези, които са почивали в България, в огромната си част споделят, че страната е била първи избор – 69,2%. 26,3% признават, че са искали всъщност да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронавируса се е наложило друго.

Почивалите в България, по петобална скала от 1 до 5, дават оценки по-близки до 4 по всички показатели като цени, качество и противоепидемични мерки. 

Онези, които се били в чужбина, дават и малко по-високи оценки за прекарването си там. Осезаемо по-високи са оценките на теми като цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки. Последното е очаквано на фона на по-строгите мерки в съседни страни.  

Въпреки разликата в оценките, няма промяна в мненията за потенциала на българския летен туризъм, пречупен през личния опит – отново около 70% смятат, че този потенциал е добър или много добър.  

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови причини. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина. 

Половината от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са. А 77,7%, т.е. почти автоматично, приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19,1% са скептични към повече реклама като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.

Вероятно с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както и почти навсякъде другаде в чужбина.  

През май 11,6% от българите са планирали почивка на море у нас, а 22,2% (над 1,2 млн. души) са реализирали подобни почивка. 4,3% са планирали ваканция на планина у нас, но 8,4% са я реализирали на практика. Обратно, 5,1% през май планираха море в чужбина, но само 2,7% (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията, отчитат социолозите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още