От своя страна, Веселина Кавръкова, изпълнителен директор на WWF България, заяви, че новото проучване на организацията „Жива планета“ за 2020 г. подчертава недостатъчно големите усилия на политиците и бизнеса за ограничаване на негативното въздействие на човешката дейност върху околната реда и живата природа на планетата.
Около 52 трлн. долара годишна икономическа стойност се генерират от природата и свързаните директно с нея индустрии, заяви Кавръкова, подчертавайки значението на околната среда за икономиката и хората.
„Използването на природния капитал става 1,6 пъти по-бързо, отколкото той може да се възстанови“, посочи още ръководителят на WWF България, добавяйки, че към момента съществува мрачна тенденция – около една трета от произведената храна в световен мащаб се изхвърля.
Кавръкова се обърна към представителите на бизнеса, участващи във форума, като заяви, че целта природен неутралитет не е достатъчна. „Трябва да бъдем природно положителни“, подчерта тя.
В третия панел на форума участие взеха и представители на български стартъп компании, разработващи интересни иновативни продукти, които подпомагат усилията за постигане на климатичен неутралитет.
Радина Попова, съосновател и изпълнителен директор на DiFOLD, представи сгъваема бутилка за многократна употреба, подчертавайки идеята за постепенно изместване на опаковките за еднократна употреба от ежедневието и замяната им с такива за многократно ползване.
Тя предложи и няколко варианта за природосъобразно пазаруване като използването на лични опаковки или такива, които купувачът заема от даден магазин, след което ги връща.
Сгъваемата бутилка на DiFOLD – Origami Bottle може да се сгъне до 80% от първоначалния си размер, което я прави удобна за пренасяне. Компанията е успяла да набере 175 хил. долара от сайта Kickstarter само за 2 месеца, преди да започне производството.
Планът на DiFOLD за развитие включва разрастване на дейността и към други видове опаковки, както и към търговското приложение на специални контейнери.
Галин Бонев, основател и управител на Econic One, представи електрически велосипед с интересен дизайн, който разполага с батерия, базирана на принципа на батериите, използвани от автомобилния концерн Tesla. Велосипедът се зарежда в контакт, като капацитетът му за пробег при едно зареждане е около 100 км.
Основна пречка за по-мащабното реализиране на подобна технология в България, според Бонев, е липсата на подходяща инфраструктура. Той даде за пример някои градове от Западна Европа, където делът на велосипедите от уличния трафик достига 50% и повече.