"Консултативният съвет към вицепремиера и министър на туризма Мариана Николова е орган на високо ниво, който се свиква за пръв път. В него са представени както организации от сферата на туризма, така и академични среди и работодателски организации", коментира изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова в ефира на Bulgaria ON AIR.
Тя обяви, че това е формат, в който ще се търси консенсус за рестарт на туристическия сектор, но подчерта, че фокусът ще е върху стратегическите въпроси.
"Позицията на туристическия сектор адресира възможностите за активиране на финансов ресурс в подкрепа на туризма", уточни Карастоянова и информира, че това е застъпено в становището на Националния борд по туризъм.
По думите й трябва да е ясно как ще се използват средствата от Европа за България в следващия програмен период. Тя напомни, че българският туризъм не участва в преговорите в предишния програмен период и това сега трябва да се компенсира.
Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм е на мнение, че държавата трябва да влезе в ролята на инвеститор в развитието на туристическата индустрия.
"Туризмът като ключов сектор за националната икономика, който генерира 12% от БВП на страната, трябва да разчита поне на 10% от този ресурс – инвестиции на държавата", смята Карастоянова. Тя съветва тези пари да се вложат в инфраструктура до туристически обекти и в трансформация на културно-историческо наследство в туристическа атракция от световна величина, както и в преки инвестиции, които да подкрепят спрени процеси.
Според нея българите са направили личен избор да подкрепят българския бизнес и туризъм.
"Думи на благодарност ще звучат от Националния борд по туризъм не само сега, но постоянно, тъй като всеки направен избор в ползва на българския туризъм трябва да бъде уважен", подчерта Поли Карастоянова. Тя коментира, че една от големите задачи на Консултативният съвет ще бъде изработването на екшън план за справяне с кризата.
"България е сигурна дестинация, успяхме да преминем през COVID кризата по един изключително убедителен начин", категорична е Карастоянова.
Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм отбеляза, че кризата е създала една нова среда на конкуренция и динамика на ниво дипломация.
"Икономическите интереси между определени страни в Европа предпоставиха коя държава ще бъде облагодетелствана от определени решения, и коя - не", заяви още Карастоянова.
Как оценява мярката 60/40 Националният борд по туризъм? Какви са перспективите пред зимния туристически сезон?
Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.