Според нея в сравнение с началото на пандемията жалбите намаляват, но „не чувствително”.
Спасова обясни, че в случай на отменен полет, както и при невъзможност за посещение на дадено място или събитие, потребителите трябва да се свържат първо с търговеца и ако не получат отговор, могат да се обърнат към Европейския потребителски център за съдействие.
“Центърът има възможност за различни ходове”, посочи тя, но поясни, че трябва да се има предвид, че заради огромното количество жалби, процесът понякога отнема седмици и дори месеци.
Експертът посъветва потребителите да проверяват внимателно - възможно най-близо до датата, на която трябва да пътуват - дали мястото, което са си избрали, е отворено, има ли изискване за карантина.
“Необходимо е хората предварително да проучат с голямо внимание посоката, в която искат да се отправят, за да могат наистина да пътуват”, каза директорът на Европейския потребителски център.
По думите на Спасова потребителите трябва да бъдат много внимателни и при онлайн търговията, която отбеляза ръст при кризата с коронавируса. Тя препоръча да се проверяват търговците, за да се избегнат евентуални проблеми в бъдеще.
Директорът на Европейския потребителски център напомни, че в началото на пандемията е имало жалби, свързани с маски и защитни предпазни средства, но те все пак са били изолирани случаи.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видео материали с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.