IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заслужава ли си рискът при създаването на модел за социално предприемачество?

Поръчките са намалели с около 60% в рамките на първия месеч от началото на извънредното положение, посочи Диана Аладжова от Box To Remember

12:05 | 25.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Box To Rеmember</em></p>

Снимка: Box To Rеmember

В Box To Remember предлагаме тематични кутии с изненади, които се изработват в подкрепа на младежи от глухата общност. Като бизнес, който от една страна е социален, а от друга - е в сферата на подаръците, последните месеци не ни се отразиха много добре. Това каза Диана Аладжова,  финансист и социален предприемач, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в интервю, излъчено в рубриката „Bloomberg TV Bulgaria Интервю”. 

„Пандемията имаше няколко ефекта върху нашия сектор. Намаляха всякакви събития, за които се предполага, че хората ще купят подаръци - сватби, момински, ергенски партита, рождени дни и т.н.  Това автоматично намали поръчките. Второ - при криза с размерите на настоящата, хората следват тенденция за намаляване на разходите, които не са абсолютно необходими стоки за сметка на увеличаване на спестяванията”, коментира потребителското поведение по време на пандемията тя. 

Аладжова каза, че комбинацията от тези две тенденции е довела до около 60% спад на поръчките в рамките на първия месец след началото на извънредното положение.

„Това се отрази много сериозно на бизнеса, тъй като ние минахме от печеливш бизнес към бизнес, генериращ загуба, и трябваше да се вземат мерки, за да можем да продължим напред, посочи предприемачът от Box To Remember.

Според Аладжова анализът на потребителското поведение е бил водещ при предприетите мерки за намаляване на загубите при реализация на продуктите.

По думите й не винаги инвестициите в маркетинг са сполучливи, защото бизнесът зависи от неизпълнени поръчки, нарушаване потока на доставки. 

Предприемачът от Box To Remember разкри, че инициативата за подобряване на бизнеса е било създаването на нов продукт, насочен към целевата група от клиенти. Изборът е паднал върху месечна кутия за прохождащи деца, която съдържа образователни програми за ранно детско развитие.

„Тези, които се абонираха, получават всеки образователни материали за ранно детско развитие с обособени комплекти с ръчно направени игри за малки деца, съобразени с тяхната възраст“, обясни Аладжова, която има малко дете и прилага опита си като родител.

Тя съобщи, че над 200 са продадените кутии, като интересът от чужбина е голям.

Предприемачът от Box To Remember прогнозира, че през следващите няколко месеца ще се върнат обемите на работа преди пандемията. Същият ще бъде и екипът от десет младежи, които се наемат според интензивността на поръчките.

Тя напомни, че подаръците са с кауза, персонализирани са, изпълнението е бързо, но особено важно е поддържане на контакта с клиента.

Как се отрази пандемията на социалния бизнес? Как се привличат клиенти в условия на пандемия? Какви мерки e предприел екипът на Box To Remember?  Как се привличат корпоративни клиенти? Какъв е пазарът на труда в България за хората с двигателни нарушения? Има ли рискове при издръжката на уебсайт, който е насочен към модел, свързан със социално предприемачество. Какви са тенденциите в подаръците? Кои са най-оборотните продукти?

Цялото интервю вижте във видеото. 

Всички гости на рубриката “Bloomberg TV Bulgaria Интервю” вижте тук.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още