Българският туристически бранш по прогнози се нуждае от около 160 млн. лева за покриване на загуби, причинени от пандемията, като осигурената стартова сума за компенсации към момента е над 10 млн. лева. Това обяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по Нова телевизия. По думите й този бюджет ще подпомогне около 1000 фирми в сектора.
Тя уточни, че мярката, която се коментира за сектора 80/20, все още не е внесена за обсъждане в Тристранния съвет.
Николова има забележки по отношение на рекламната кампания на Министерството на туризма, каза тя, визирайки работата на предшественичката си – Николина Ангелкова.
„Смятам, че бързата реклама в социалните мрежи може да ни донесе бърз поток от туристи“, каза тя и допълни, че разчита на българските туристи и през зимния сезон. По думите й бюджетът за реклама в социалните мрежи е достатъчен – около половин милион лева.
Вицепремиерът отбеляза, че от страните на Балканите България е с най-ниска заболеваемост от коронавирус, което ни прави безопасна дестинация. Ето защо ще бъдат рекламирани слабо известни места в България, като най-лесно това става през социалните мрежи.
„Не можем да кажем, че летният сезон е успешен, но имаме успех в някои от курортите по Южното Черноморие, имаме и спад на места по Северното Черноморие.
„70% беше прогнозата за спад при чуждите туристи, а 30% за българските. Към настоящия момент имаме пренощували над 1, 360 млн. туристи, от които 1 млн. са българските и 360 хиляди са чуждите. Отворихме пазарите за Израел и Украйна, предстои и евентуално отваряне на турския пазар“, посочи министърът.
„Политиката по отношение на пандемията се промени изцяло. Туризмът няма да бъде същият и традиционният туризъм, с който бяхме свикнали, вече е архаично понятие“, смята тя.
Николова обяви, че ще се състави Консултативен експертен съвет, за да се вземат решения за предстоящия зимен сезон. Прогнозираният спад на зимния сезон ще е с около 40%, посочи тя.