По думите ѝ годината е все още предизвикателна за хотелиерския сектор.
"Налагането на кризисните мерки доведе до бърза реакция и затваряне на участници в сектора. Въпреки бавното възстановяване ефектът от лавинообразните анулации на резервации все още е осезаем", посочи Серафимова и разкри, че целогодишните хотели са поели ударната вълна, тъй като зимния сезон беше накрая си. "Летния сезон предстоеше. Другите колеги имаха възможност да преценят, да помислят как да действат, да изчакат. Ние нямахме тази възможност да изчакаме", допълни тя.
По данни на международна фирма за проучвания към края на юни са отворили приблизително 70% от хотелите в София. А относно петзвездния сегмент в периода юли и август се наблюдава стремеж да се върнат средните продажни нетни цени (ADR) към нивата на миналата година. В момента добре работещите хотели реализират от 25 до 30% заетост. 13% от анкетираните хотелиери смятат, че ще има изравняване на нивата от 2019 г. до три години, а останалите - до две.
"Колкото месеци продължи тежката пандемична обстановка, толкова години ще ни трябва за възстановяване. Няма да е по-малко", прогнозира генералният мениджър на "Гранд Хотел Милениум София".
Сред факторите в помощ за възстановяване на хотелиерския бизнес в градска среда Жулиета Серафимова изброи политическата стабилност, икономическата предсказуемост и реализацията на повече самолетни полети.
"Трайните промени, които ще настъпят за хотелиерския сектор в глобален мащаб, ще се изразят най-вече в затваряне, изкупуване на активи и смяна на предназначението, както и съкращения на персонала", смята тя.
Мнението на Серафимова е, че в краткосрочен аспект туризмът няма да е толкова демократичен колкото беше.
„Няма да е толкова достъпен. Добре развитите дестинации продават своите услуги във висококатегорийния сегмент на същите и дори на по-високи цени", обясни Жулиета Серафимова.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" гледайте тук.