Железопътната линия Пловдив – Бургас до 2023 г. трябва да е онзи път, който асоциираме с понятието европейски железници. Това коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков при откриването днес в Белозем на железопътен участък Скутаре-Оризово. Той е част от проекта „Пловдив-Бургас“.
Модернизацията на жп линията Пловдив-Бургас ни отправя към предизвикателствата на новия дигитален свят, там където човешките грешки ще бъдат сведени до нула и удоволствието от пътуването ще бъде основна цел, а не само скоростта на пътуването, каза още министърът.
„Сигнализацията, безпрепятственото преминаване на конфликтни кръстовища, телекомуникациите и всички елементи, които съпътстват модерните железници, са вече факт и ги наблюдаваме в действие“, добави той.
По думите му участъкът, който се открива днес, е изключително важен за разгръщането на може би най-важната железопътна мрежа между границата със Сърбия и Черно море. Той добави, че този ангажимент, както и развитието на връзките Карнобат-Синдел, Русе-Каспичан, Варна-Русе и т.н., са гаранция за използването на железниците като най-модерния транспорт за превоз на пътници и товари. Росен Желязков бе категоричен, че това не е само българска, а общоевропейска политика, особено в контекста на Зелената сделка и трансформацията от аналоговия към дигиталния свят.
„Създали сме необходимите предпоставки още сега да бъде модернизиран и подвижният състав. В края на тази, началото на следващата година очакваме новите локомотиви - нещо, което ще се случи за първи път от 80-те години насам. Имаме договор за модернизация на всички дизелови и електрически мотриси, за ремонт на съществуващия подвижен състав и подновяването на вагоните, така че пътуването с железници да бъде приятно, удобно и безопасно“, каза Желязков.
Обновявайки железниците, изпълняваме основния ангажимент да модернизираме страната и тя да бъде достоен член на Европейския съюз, добави той. По думите му, тази инвестиция е изключително важна, особено когато е обвързана с всички системни капиталовложения. Той припомни, че преди няколко дни бе подписан договор за модернизацията на жп възел Пловдив, за да може градът да има не само една красива сграда на Централна гара, но и да бъде съсредоточие на железопътния трафик. „Ще бъде облекчен не само животът на пътуващите с железниците, но ще бъде изградена и съпътстваща инфраструктура, като подходите към гарата и Бетоновия мост. От новоизградената инфраструктура ще се възползват и жителите на градовете и по-малките населени места като Белозем. По резултатите се преценява свършената работа“, каза още Росен Желязков.
От транспортното министерство припомнят, че рехабилитираният железопътен участък Скутаре-Оризово е част от проект Пловдив-Бургас-фаза 2. Той е с дължина 26 км. Стойност на договора за строителство е 69,848 млн. лв. без ДДС.
преди 4 години Много общи приказки за малко подобрение с висока цена. Не се споменава скоростта защото е твърде посредствена и отбива темата с "удоволствие от пътуването". 130км/ч, а на места и 160км/ч ще вдига, което е смешно малко, пари хвърлени на вятъра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар