Все пак не се предвижда изграждане на нова или промяна на съществуваща пътна инфраструктура. Ще се строят обаче доста тунели, без значение кой вариант за преминаване на жп линията ще се избере финално, както и нови гари – разменни и пътнически. Връзката между новото трасе и съществуващото при Кюстендил ще се осъществява от новата гара Бистрица – ключова във всички изследвани варианти.
Преминаване на трасето
За участъка от Радомир до Кюстендил (новата гара Бистрица) се предвижда изграждане на еднопътна електрифицирана жп линия с проектна скорост 160 км/ч. От Радомир до гара Александър Димитров линията ще се движи по съществуващото трасе. Съществуващата гара Александър Димитров се посочва, че не подлежи на корекция, поради което ще бъде изградена нова.
След това жп линията ще преминава западно от с. Извор през Колошкия дял на Конявската планина. Там се пресича и първата защитена зона – Конявска планина. Предвидено е изграждане на гара Углярци край едноименното село, след което трасето се насочва към с. Горна Козница и с. Таваличаво, с. Горна Гращица и с. Коняво, пресича р. Струма и достига до новата гара Бистрица. Новите гари по този вариант на жп магистралата са Александър Димитров, Углярци, Таваличаво и Бистрица – последната ще е между селата Ябълково, Копиловци и Скриняно, която ще свързва трасето със съществуващата жп линия към Кюстендил.
За този вариант се предвижда изграждането на 13 моста и виадукта и 3 тунела, най-дългият от които ще е почти 4,5 км.
За същото трасе има втори вариант на преминаване, като следва съществуващата жп линия до радомирското с. Прибой (преди сегашната гара Александър Димитров), заобикаля с. извор от изток-юг. И при този вариант ще се строи нова гара Александър Димитров, както и останалите гари при първия вариант. Мостовете и виадуктите в този случай ще са 16, а тунелите са 4, като най-дългият е почти 4 км. Единствената разлика е липсата на пресичане с главни пътища.
За втория подучастък – от гара Бистрица край Кюстендил до Гюешево и македонската граница, също има две предложения за преминаване. Едното предвижда насочване на трасето към с. Скриняно и навлизане в дефилето на р. Бистрица, като гравитира около речното корито. Предвидено е изграждане на нова гара Церовица. Оттам линията продължава към Кутугерци, откъдето минава и сегашното трасе, западно от Долно село, източно от Преколница към Гюешево и тунела на границата.
При този вариант мостовете и виадуктите ще са 23, а тунелите – 9, като най-дългият от тях ще е 676 м.
Този вариант има и модификация с излизане на жп линията при с. Раненци след Церовица и Долна Махала. При него тунелите са 6, като най-дългото съоръжение е 220 м.
Другият вариант за този участък е от гара Бистрица линията се насочва южно от с. Николичевци, северно от Соволяно и достига с. Горна Брестница, където се строи разменна гара. След това трасето продължава към селата Гърляно и Раненци със строителство на спирка Раненци и продължава към Гюешево и границата. При този вариант мостовете и виадуктите ще са 11, а тунелите – 7, като най-дългият ще е почти 3,3 км.
преди 4 години Полувинчата работа са тези 160км/ч. Стандарта в Европа за високоскоростни линии запопва от 200км/ч. Поне толкова да го направят за да се усеща разликата, така и така 10 години ще го строят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар