IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗК няма да се произнася за сделката за Фабриката за метален амбалаж

Оборотите на купувача Сартен България и на придобиваното дружество в България не надхвърлят 25 млн. лева и сделката може да продължи

16:44 | 22.07.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Сартен България</em></p>

Снимка: Сартен България

Турският производител на метален амбалаж Сартен България може да придобие Фабриката за метален амбалаж (ФМА) АД, вижда се от решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), публикувано на сайта и.

Сартен изпрати уведомление на антимонополния регулатор преди малко повече от месец, че придобива производителя на капачки и консервни опаковки.

Заключението на КЗК е, че двете компании не преминават законовоустановените прагове, при които се налага тя да се произнася, и сделката не попада в обхвата на законовите текстове. Решението може да бъде обжалвано пред Административен съд – София област.

Сартен България е дружество, контролирано от М. Саръбекир и З. Гюзелбахир. В България те контролират още Никопол Инвестмънт, регистрирано в Плевен, чиято дейност е фокусирана в сектора на имотите.

Двамата контролират още няколко дружества, регистрирани в Румъния, Русия, Нидерландия, Турция, Сърбия.

От решението става ясно, че ФМА е инициирало преговорите за придобиването в края на миналата година. Предварителният договор за покупко-продажбата е сключен през май т.г.

Предвижда се сделката да бъде приключена до месец след решението на КЗК, като се сключат договори за движимото и недвижимото имущество, както и за материалните и нематериалните активи. Предвижда се персоналът на ФМА да бъде запазен. След сделката Сартен ще направи и допълнителни инвестиции във ФМА за доразвиване на продуктовата гама.

Сартен България още от 2016 г. търси възможности за подобряване на пазарното си положение. Дружеството се позовава на Euromonitor International, според който това изисква разширяване на продуктовата гама и включване на асортимент от капачки за постигане на по-голяма гъвкавост по отношение на поръчките.

Пазарното проучване на антимонополния регулатор установява, че през 2019 г. продажбите в България на Сартен представляват малко над 27% от общите. Една трета от тях са реализирани на трети страни, а почти 40% - в ЕС. ФМА пък продава повече от половината си продукция извън България заради малкия вътрешен пазар и по-лесната реализация на продукцията.

Общите обороти на дружествата от дейността им в България възлизат на почти 17,3 млн. лева, от които малко над 12,6 млн. лева се формират от Сартен, а 4,65 млн. лева – от ФМА. Прагът, установен в Закона за защита на конкуренцията, при преминаването на който регулаторът трябва да одобри сделката, е 25 млн. лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още