IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българинът може да си позволи нова кола, но сме с най-стария автопарк в ЕС

Трябва по-бърза промяна при инфраструктурни проблеми на пътната безопасност, посочи Росен Рапчев, бивш началник на "Пътна полиция"

10:49 | 03.07.20 г. 8
Автор - снимка
Редактор
Българинът може да си позволи нова кола, но сме с най-стария автопарк в ЕС

Той посочи стряскаща статистика, според която страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е само Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.

„Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", каза Рапчев и посочи, че безопасността на движение е изключително сложна, защото е комплексен механизъм.

Експертът смята, че не се прави достатъчно само с промяната на една мярка и определи безопасността като комплекс от много мерки и механизми.

Той е на мнение, че в последните години се движим в правилната посока, но темповете са бавни, като свърза това със ситуацията и финансовото положение.  По думите му държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бърза промяна при инфраструктурни проблеми.

Росен Рапчев напомни, че тази година са наблегнали на няколко основни теми - телефон, колани, скорост, за които е доказано, че са най-опасните.

„Телефонът и разсейването - не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, губят представа къде се намират“, отбеляза рисковете в градска среда експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с коронакризата, трафикът е намалял  с 30-40%, а по същия начин е паднал и броят на произшествията и загиналите.

„Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът, водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек", посочи той.

Наблюденията на Рапчев показват, че в последните десет години юли е най-аварийният месец в България, защото се натрупват много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави експертът от Държавна агенция за пътна безопасност.

Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 1 rate down comment 0
panther
преди 4 години
той ако Пykне пише по-долу за мал.умния джигит.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 0
panther
преди 4 години
За да се подобри безопасността на пътното платно в България трябва всички дрифтаджии, гонкаджии, каращи на нартотици, превишаващи скоростта с над 30км час, половината мотористи, които карат като изпуснати от лудницата и всички други ***,умни джигити да се мачкат с цялата сила на закона, да се глобяват с все по-нарастващи суми, да им се взимат книжки и да получават първо условни присъди, а при последващо сериозно престъпление и затвор. Всички контролни органи уличени в корупция да се уволняват без милост.Нормално ли е някакъ *** да кара с 300 по околовръстното на столицата, да рискува животите на може би десетки невинни хора (той и *** само добро дело ще свърши, сигурно единственото в жалкия му комплексиран живот). И държавата НЯМАЛО как да го глоби за превишена скоост? За какво
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 2
doba
преди 4 години
Народът най-добре знае кое е най-добре за него.Когато някой започне да му обяснява, по-скоро внушава поредните глупости само ме разсмива.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 3
kane
преди 4 години
...колкото по стара е една японска или немска кола толкова е по добре направена. Аз съм фен на тези стари коли. Тези с таблетите вътре са пълни ***. Ако няма делко е вече ала бала...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 7
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Разбира се, повечето българи могат да си позволят лизинг за евтина, но нова кола, без това да ги разорява.Но нашенецът обича да демонстрира статус, купува дърти мерцедеси, беемвета и аудита, после реве. Новите коли имат по 5 и повече години гаранция.Взима две иляди лева заплата, но си купува последния айфон, 10 годишно беемве петица...манталитет, кво да правиш. Във вдички екс соц държави е подобно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 2
Zlato
преди 4 години
Пари има, но защо да са за кола? Защо пък не за нов апартамент или някоя екскурзия. То ако слушаме търговците на коли, трябва всяка година да си купуваме нов автомобил само защото са добавили един чип повече. Отделно безопасността няма нищо общо с новото на колата. Блъсни някой със 100 пък после го чакай да се съживи и да ти се порадва на новата кола.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 2
ivanrog
преди 4 години
Първата стъпка е да знаете истинските причини за тежките ПТПта, но това не е изгодно за държавата. Смятате ли, че е логично за държава с едни от най-лошите пътища, почти да няма ПТПта по вина на пътя? Не разбирам защо се продължава да не се работи върху пасивната безопасност - колко км от магистралите са елементи против заслепяване, колко от мантинелите наистина могат да спасят, как се почиства сервитута на пътищата, как се изграждат канавки и т.н. Да, хората са грешни, но процеса по безопасност включва много елементи и хората са само част от тях.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 2
Един Българин
преди 4 години
Купих си по-нова кола и какво се случи:1) Непредвиден ремонт на нафтова помпа - 500лв2) Дюзите били зле ама нямам 1500лв и за тях3) Налага се да избягвам Марешки, а това доста оскъпява4) Новата е по-тежка и харчи с 25% повече гориво5) Данъкът ми от 24лв стана 150лв (евро 2 срешу евро 4)Е добре уж екология ама колата ме остави на пътя, ремонтите ми струваха няколко пъти старата кола, която сипваш и караш! За какво да купуваме нови коли, които и чисто нови се трошат много повече от старите. Ремонтите на автомобил освен пари също имат въглероден отпечатък. Много се съмнявам, че цапаме природата по-малко като си купим нова кола. Това са въглища, пластмаси, гуми, минна промишленост ... само "екологични" съставки...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още