Ако бъде приет пакет “Мобилност”, това ще е най-тежкото изпитание в транспортния бранш. В този си вид заложените текстове ще доведат до брутална промяна в сектора, особено за по-малките фирми. По-големите компании вероятно ще изнесат бизнеса си извън България, тъй като дейността им няма да е възможна. Това каза Веселин Стоянов, управител на Транспрес, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
Стоянов коментира отражението на коронакризата върху транспортния бранш. Той посочи, че палетните пратки са най-слабо засегнати, дори има увеличение при тях заради драстичния ръст на онлайн покупките.
По думите на експерта 60-процентен дял от превозваните стоки са хранителни, а промени в дестинациите няма - традиционно силни партньори на България остават Германия и Франция.
Според госта понижението в цените на петрола е омекотило удара от въвеждането на тол таксите, тъй като преди това превозвачите са планирали увеличение на цените на услугите си.
По отношение на превозите за производствения сектор Стоянов отбеляза, че пандемията е ограничила движението на цели и частични товари. “Възстановяването ще зависи от цялостната икономическа среда”, посочи той. И допълни,че очаква сериозно намаление на товаропотоци, свързани с автомобилната промишленост.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години Всеки да се спасява както може..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да, като регистрират фирмата си в Германия обаче, ще трябва да заплаща осигуровки върху цялата заплата. Няма да може да осиготрява шофьора на 610 лв и да му доплаща до 2500 евро "командировъчни". Затова *** се фука че е много конкурентен, защото скрива едни 1500 евро за осигуровки на шофьорите. Ние няма да оправяме света, но когато ти отрежат Хитер-Петровия номер не се прави на жертва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И това чудо за 3 дни.И на него ще му намерят колая, регистрация в някоя държава на запад на фирма, отдаване от чуждата към бългсрслата като подизпълнител и тн.Само без нерви :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това е наистина сериозна заплаха за по-малките превозвачи у нас, но никой не му обръща внимание, докато не стане късно. Това издава липса на стратегия в този сектор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар