„Центърът за градска мобилност“ събира пари от паркиране, но не ги влага в обществени паркинги и ремонт на тротоари, което води до хаос в града ни. Това коментира общинският съветник от Демократична България Симеон Ставрев във фейсбук.
Повод за недоволството му е фактът, че реално ЦГМ събира около 26 млн. лева от платено паркиране през миналата година и влага за обществени паркинги само 2,6 млн. лева (10% от постъпленията) и само 1,2 млн. лева за ремонт на тротоари (под 5% от постъпленията).
Ставрев съобщава, че след като е направил запитване още на 9 март към кмета на столицата Йорданка Фандъкова не е получил отговор повече от три месеца, затова търси информация директно от ЦГМ.
От отговора на изпълнителния директор на дружеството Димитър Дилчев на 24 юни се разбира, че според капиталовата програма за 2019 г. ЦГМ влага парите от платеното паркиране в обществени паркинги и ремонт на тротоари.
Оказва се обаче, че са похарчени 2,6 млн. лева и „то само за един паркинг (буферния на метрото на Националния стадион), 1,2 млн. лева за тротоари и цели 8 млн. лева за новата тикет система, като за нея ЦГМ ще плаща десет години по 8 млн. лева (общо над 80 млн. лева)“.
От справката на ЦГМ става ясно, че от „синя зона“ приходите от СМС-и са 5 млн. лева, от винетни стикери са 560 хил. лева. От „зелена зона“ приходите от СМС-и са 8,6 млн. лева, от винетни стикери са 2,1 млн. лева, а от талони за „синя и зелена зона“ приходите са 3 млн. лева.
За миналата година разходите на дружеството са 225 млн. лева - в това число влиза и разплащане с авто- и ел. транспорта и метрото, защото ЦГМ продава карти и билети за тях.
Общинският съветник на Демократична България посочва и друг недостатък на платеното паркиране в София и настоява да се изградят нови паркинги.
„Синята и зелената“ зона в някои свои части са запълнени над 90%, която реално значи, че ако отидете с кола там - почти няма шанс да си намерите паркомясто. Учудващо за мен е също, че част от подзоните са с повече продадени винетни стикери за паркиране на живущи, отколкото въобще са предвидените официално места за паркиране. Естествено запълняемостта на „синя и зелена“ с всяка година расте", коментира Ставрев.