При условие, че се реализират всички планирани чартърни полети, загубите за туризма у нас могат да бъдат между 30-40%. Това е оптимистичният вариант, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по Нова телевизия. Реалистичният вариант е загубите да са между 40% и 60%, каза министърът.
Тя отново акцентира върху последиците от пандемията върху сектора и посочи, че туризмът буквално е бил затворен и сринат и сега се заделят средства за реклама.
Започнали сме своята кризисна кампания още през април, поясни Ангелкова и допълни, че е хубаво да имаме позитивни послания за туризма у нас.
В бюджета за реклама са предвидени 12 млн. лв. за реклама. Направени са нови 54 клипа в различна тематика за рекламиране на туризма, като от следващата седмица те ще започнат да се въртят по водещите телевизии и онлайн каналите в нашите съседи страни, както и в Германия, Унгария, Израел.
Клиповете са таргетирана във водещите телевизионни медии в Румъния, Сърбия, Гърция, Северна Македония, Турция.
Със същите клипове стартира комуникационна кампания по CNN, BBC, ERO news – 50% в прайм тайма на каналите плюс онлайн каналите. Направени са таргет групи и по социалните мрежи.
За Ангелкова е много важно да се направи таргетирана реклама и в момента, в който започнат пътуванията, за да има максимален ефект.
По отношение на сигнали за кафе от 8 лв. на плажа и таксуване за Wi-Fi, министърът подчерта, че това са единични случаи и вече са предприели мерки. Тя допълни, че точно тези примери влияят много негативно на българския туризъм.
Ангелкова поясни, че плажните принадлежности не трябва да се смесват с отделната търговска площ. За нея трябва да има ясно обозначение.