Има опасност най-големият доставчик на гориво в България да спре работа. Това коментира пред БНР генералният директор на „Лукойл България“ Булат Субаев. Като причина той посочи готвените законодателни промени, свързани с данъчните складове.
Според поправките компанията има едномесечен срок, в който трябва да раздели склада си на 7 отделни данъчни склада и да ги лицензира. Според Субаев предвиденият срок е твърде кратък.
Към момента единствения аргумент на управляващите е , че трябва да влязат приходи в хазната.
„Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 година. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък“, отбеляза Субаев.
Припомняме, че вчера Българска петролна и газова асоциация (БПГА) и „Лукойл България“ призоваха правителството да се откаже от текстовете от проектозакона за промени в Закона за акцизите и данъчните складове, както и в Закона за корпоративно подоходно облагане, тъй като според тях предложенията не „кореспондират" по никакъв начин със Закона за здравето. Според БПГА задължаването на бизнеса да купува и монтира нови измервателни уреди по отношение на петролните съоръжения ще усложни допълнително условията, в които работи на фона на пандемията.
По думите на Субаев постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена инфраструктура на компанията. „От самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", подчерта той.
Според генералния директор на „Лукойл България" предстои да се пресметне точния размер на инвестициите. По думите към момента е ясно, че от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите на дружеството, за да успее да осигури непрекъснатост на доставките.
Кризата на световния нефтен пазар е безпрецедентна и сериозно ни засегна, каза още Булат Субаев пред „Хоризонт", като подчерта, че до този момент не е съкратен нито един служител.
преди 4 години Част от горивото се изписва като брак и съответно не му се плаща акциз. Този "брак" след това се продава като нормално гориво. Ето как се краде.Ако имаше поставени измервателни уреди навсякъде, нямаше да може да се случва. Затова е и голямото реване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ами спрете да работите. От това няма кой знае какво да последва.Горива днес на пазара колкото искаш - от евтини по евтини. Колкото и да подскачате , приказа е даден от КОЗЯК 16 и иската или не ще правите това което ви казват. Ако ли не кръгом и обратно от там откъдето сте дошли. Всъшност вие не дойдохте ли от някаква си там ИНГ ГРУП?!!Кой ли им е собственика на тези холандци?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Най-добре ще е да спрат работа както се заканват.Преди време за да монтират дебитомери на тръбите си им трябваха 5 години. А днес горивото при Марешки е 1.39 литъра. Що така бе Лукойл? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не знам откъде са ти данните, но точно акциз не крадат, мога да ти кажа, че дори се е случвало държавата да го изиска малко по-рано, че да се върже бюджета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тия крадат от години акциз, не плащат данък печалба, не слагат измервателни уреди и се държат, все едно са анклав на терирорията на България! Или изпълнявайте изискванията или разпродавайте и да ви няма, наглеци!Нефтохима няма да изчезне след вас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Няма за какво да се притеснява. То това си е практика, чрез един закон да ремонтираш друг. Тоя Булат какво се притеснява. Както викаме: Дис ис Българияяяяяя!!! На който не му изнася, да се изнася.Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса." отговор Сигнализирай за неуместен коментар