Крайно време беше да разберем, че технологиите имат своето място в образованието. Допълвайки традиционното обучение, те биха имали голяма полза за учениците. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Дочка Кючукова, учител в НУ "Христо Ботев" в град Любимец.
“Не е лесно да се адаптираш от един учебен процес към друг. Но ние успяхме, защото използвахме технологии и преди това. В рамките на няколко дни успяхме да настроим устройствата към подходящите приложения и платформи за обучение. Всичко заработи така, сякаш винаги сме учили дистанционно”, разказа Кючукова.
Тя сподели, че много от учениците нямат достъп до устройства. За тях се подготвят работни листи с указания от учителите, поддържа се връзка по телефон с родителите и се дават насоки.
“Не е лесно да се преподава - прекъсват камери, спира звукът. Но от друга страна се комбинират обикновения час и консултацията и получаваме незабавна обратна връзка”, каза учителката.
Кючукова обясни, че се отнася към второкласниците си като към големи хора, а практическото приложение на нещата поддържа интереса им.
“Доволна съм, защото нивото в момента е като в реални учебни часове”, сподели тя.
Що се отнася до домашните, учителката смята, че е важно да се дават по-малко упражнения, но в едно упражнение да има много различни дейности, защото по този начин децата чувстват, че вършат по-малък обем работа.
“Работата с платформи и устройства е не повече от час и половина - два за деня. В останалото време учениците работят в тетрадките и снимат свършеното, ние го преглеждаме и даваме обратна връзка”, разкри Кючукова.
Според нея в настоящата ситуация това е най-доброто, което е направено за учениците и за успешното приключване на годината.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” може да гледате тук.