Над половината от българските фирми (53,5%) посочват, че приходите им от продажби на стоки или услуги са намалели през март в сравнение с февруари. За 36,3% от предприятията не е имало промяна в приходите от продажби, а за 9,5% дори е имало увеличение, отчитат в НСИ.
Анкетното изследване е проведено от 8 до 21 април, като на случаен принцип са избрани 3770 предприятия с общо 230 хиляди души персонал. Участието в изследването е доброволно, като е предоставена информация от 1348 предприятия (35.8% от включените в извадката), с приблизителен обхват от от 87 хиляди души, наети в тях.
През март 2020 г. във Вашето предприятие (фирма) настъпи ли промяна в приходите от продажби на стоки или услуги спрямо предходния месец (февруари 2020) в резултат на обявеното извънредно положение?
Разпределението по икономически дейности показва, че 70,6% от предприятията в икономически дейности „Култура, спорт и развлечения, ремонт на домакински вещи и други дейности“ са изпитали намаление в приходите от продажби на стоки или услуги. За индустрията този процент е 52,9%, за строителството – 51,2%, а за дейностите „Търговия, транспорт и ресторантьорство“ - съответно 56,3%.
През март 2020 г. във Вашето предприятие (фирма) настъпи ли промяна в приходите от продажби на стоки или услуги спрямо предходния месец (февруари 2020) в резултат на обявеното извънредно положение?
По отношение на наетия персонал 41,8% от нефинансовите предприятия са предприели стъпки за ползване на „платен отпуск“, следват „дистанционна форма на работа“ - 28%, и „неплатен отпуск“ – 24,4%. Освобождаване/съкращаване на наети лица са предприели 17,2% от участвалите в анкетата фирми.
През март 2020 г. наложи ли се да предприемете някоя от следните стъпки по отношение на наетия в предприятието (фирмата) персонал?
В краткосрочен план (1 месец) какви са очакванията Ви за персонала?
80,6% от анкетираните фирми прогнозират, че ще продължат настоящата си дейност, 15,4%, че ще преустановят временно дейността си, а 2%, че ще прекратят дейността си.
В краткосрочен план (1 месец) какви са очакванията Ви за бъдещето на предприятието (фирмата) Ви?