IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ЖП модернизацията трябва да минава през интермодалните технологии

Намаляване на инфраструктурните такси до 36 месеца ще ориентират превоза на стоки през железниците, посочиха проф. Йордан Мирчев и д-р Людмил Иванов

23:10 | 31.03.20 г.
ЖП модернизацията трябва да минава през интермодалните технологии

"ЕК изведе товарния железопътен транспорт като една от мерките за решаване на проблема с дългите опашки на граничните преходи. Крайно време е да се реформира транспортната услуга в няколко направления. Става дума за интегриране на автомобилния транспорт и железниците в съвременната транспортна услуга, която да е по-икономична, екологична и безопасна", смята той.

Според Мирчев целта на промяната е да се пренасочат товари по железопътния транспорт.

В момента железниците разполагат с достатъчно капацитет от обикновени товарни вагони. Товарите могат да се разпределят в блок влакове до някои интермодални терминали в Европа. Част от тях могат да се превозват в голямотонажни контейнери в специализирани или обикновени платформени вагони", посочи основателят на Движение за европейско развитие на българските железници.

Проф. д-р инж. Мирчев посочи, че другият основен въпрос е производството на специализирани вагони.

"България има един от най-модерните заводи в Европа, където се изпълняват огромни поръчки. Трябва да се направи проект с неотложни мерки по пренасочване на товари по железопътен транспорт, като се определят релацииите на стоокобмена между България и европейските страни", уточни проф. Мирчев.

По думите на д-р Людмил Иванов, председател на управителния съвет на Сдружение "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия", в тази връзка има необходимост от международна свързаност, и то надеждна.

"С влак от София до Турция се стига за 18 часа. Така се гарантира бързината и надеждността на доставките", уточни той.

Иванов спомена за предложенията за стартиране на интермодален влак между България и Турция, който да продължи до Унгария, Чехия и Австрия, като стига до там за 48 часа и до 72 часа до останалите райони в Европа.

"Следващото предложение е намаляване или премахване на инфраструктурните такси на територията на България между 12-36 месеца, както и държавата да поеме за известен период цената на електроенергията. Ще се пренасят санитарни стоки и медицинско оборудване, храни, фуражи и т.н.", отбеляза д-р Людмил Иванов.

По думите му подобен проект би изисквал вложение от страна на държавара в размер на между 1 и 2 млн. лева месечно.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още