IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

И през 2019 г. най-много са жалбите при омбудсмана срещу монополни дружества

Над 50 хиляди души са потърсили помощ от обществения защитник миналата година

11:24 | 31.03.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

И през 2019 година най-много остават жалбите на гражданите по въпроси, свързани  с нарушени потребителски права  –срещу банки, монополни дружества  – основно срещу „Топлофикация София“, ВиК, електроразпределителни компании и колекторски фирми - 24% от всички, получени в институцията. Това става ясно от Годишния доклад на националния обществен защитник Диана Ковачева, който бе внесен днес в Народното събрание. По закон това трябва да става всяка година до края на месец март, съобщават от пресцентъра на институцията.

Жалбите, които са свързани с нарушени социално-икономически права, са около 15 на 100, а сигналите срещу частни съдебни изпълнители и нарушени права в изпълнителното производство над 11%.

Над 50 000 граждани са потърсили помощ, съвет, защита или подкрепа от институцията на омбудсмана през 2019 г.

През 2019 г. експертите са отговорили на 13 800 писмени жалби, изпратени са 1 800 препоръки до институциите, органите на местната и централна власт, като всяка втора е била спазена. 

През 2019 г. институцията на националния обществен защитник получи от ООН най-високия статут, който се присъжда на правозащитна организация – статут „А“, което дава възможност на омбудсмана да защитава българските граждани от най-високата трибуна – тази на ООН и да представя в комитетите на световната организация проблеми, свързани с нарушение на основни права у нас.

Тази година (на 13 април) се навършват 15 години от създаването на институцията  на националния обществен защитник.

Ковачева припомня, че въпреки пандемията институцията работи на пълни обороти и че освен по познатите комуникационни канали – по имейл, по пощата, по телефона или на място в институцията, гражданите могат да подават жалби или получат консултации като звънят и на мобилните телефони на експертите, качени на сайта на омбудсмана.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:08 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още