Спират работа някои от най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето. Това съобщават от Българската браншова камара машиностроене.
"Линамар България", Русе ("Монтюпе") спира работа до 10 април. Първоначалното им съобщение бе, че спират работа от 6 до 10 април. На 25 март съобщиха, че спират работа от 30 март до 10 април.
От "ВИТТЕ Аутомотив", Русе - от 16 до 20 март са в отпуск 30% от работещите; от 23 до 27 март други 30%. Цялото производство спира да работи от 30 март в двуседмичен срок. Опасенията на русенското ръководство са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си. Техните конкуренти от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.
Преди дни от „Язаки“ прекратиха работа и в трите си завода у нас за две седмици.
Поддоставчиците за автомобилостроенето са в тежка ситуация, посочват от браншовата организация и изреждат причините за това. Първата е невъзможност да извозват работещите, голяма част от които живеят на 70-80 км от завода - поради мерките за ограничаване на разпространението на коронавируса. Втората причина е започващата криза поради спиране на европейски фирми, произвеждащи автомобили.
Не е изключено при ненамеса от страна на държавата отделни производства да бъдат изнесени в други страни, предупреждават от организацията.
И "Бургаска корабостроителница" остава без работа. Независимо, че има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график, руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България. Договорът за ремонт на руски кораби не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето. Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.
В най-големия кораборемонтен завод "Одесос", Варна довършват ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор. Причината - от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.
"Корабно машиностроене", Варна - спира работа за две седмици. Не може да експедира изработена продукция за Италия.
Редица фирми от другите подсектори на машиностроенето също са в тежка ситуация, пишат от Камарата и припомнят, че са подавали сигнализи нееднократно.