Днес работещите имат много по-голямо доверие на своите работодатели, отколкото на който и да е друг агент в обществото - публичните власти, неправителствените организации, медиите. Това доверие се прехвърля и към настоящия момент. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria д-р Марина Стефанова, автор и създател на платформата CSR AdviceBox.
По думите ѝ служителите очакват от работодателите си да се справят с икономическите последици, здравните предизвикателства, възможността за създаване на баланс между работа и личен живот в новите условия.
“Компаниите трябва максимално да се придържат към установените практики и начини на реакция, за да могат да внушат това доверие и спокойствие, което е крайно необходимо”, съветва д-р Марина Стефанова.
Според нея паниката е най-големият враг в момента и запазването на спокойствие е на първо място.
“Оттам нататък следва анализът на всяка нова ситуация заедно с разпределяне на отговорности, оправомощаване на работниците и т.н., доверието е изключително важно между двете заинтересовани страни", посочи тя и подчерта важността на постоянната двустранна комуникация.
Д-р Стефанова смята, че трябва да има обратна връзка със служителите, за да са заедно всички „в прогреса на вземане на решения“. „Това води до една по-голяма стабилизация във взаимоотношенията и създаване на хоризонт за действие”, коментира Стефанова.
Тя е на мнение, че българският бизнес е адекватен и се държи на много високо ниво.
“Голяма част от компаниите с утвърдена отговорна политика имат своите процедури и правила и въпреки тяхното спазване, днес всички те реагираха изключително бързо, в рамките на 48 часа, на първите призиви за помощ. Още във вторник бяха доставени екипировки и оборудване на най-нуждаещите се болници”, съобщи авторът и създател на платформата CSR AdviceBox.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.