„Софийска вода“, част от „Веолия“, въвежда удължен срок за плащане на фактурите за вода на своите клиенти.
Поради кризисната ситуация с разпространението на коронавирус COVID-19, досегашният срок за плащане от 30 календарни дни се удължава на 40, считано от 17 март до края на срока на обявеното извънредно положение. Към този момент той е 13 април 2020 г. включително, съобщиха от компанията.
От „Софийска вода“ информират, че всички центрове за услуги на клиенти остават затворени, включително и работещият до днес Център за услуги в Бизнес парк София.
Дружеството припомня, че вече са преустановени всички планирани и предварително обявени на входовете обиколки на проверители на водомери до края на срока на извънредната ситуация.
Клиентите могат да отчетат и предадат данните от водомерите си сами дистанционно през сайта (директно в имейл платформата в раздел „Въпроси“ или след регистрация, като по този начин да се възползват от редица онлайн услуги) или на безплатния денонощен телефон 0800 1 21 21.
Важно е всички клиенти да имат предвид, че данните се приемат от системата за фактуриране, само ако са подадени в отчетния период. Всеки клиент може да провери отчетния си период в профила на сайта или по телефона.
В случай, че няма техническа възможност да направят самоотчет, клиентите ще получат прогнозна сметка на база предишно потребление. При следващ реален отчет „Софийска вода“ ще коригира фактури с регистрирана разлика.
За улеснение, остава валиден и обявеният безплатен период до 16 април 2020 за промяна на партида онлайн през сайта на компанията. Така те могат да получат услугата бързо и лесно от дома си.
До отмяна на извънредната ситуация в столицата са отложени и всички планови ремонтни дейности по ВиК мрежата, освен крайно неотложните проекти и аварийните ситуации.
С 10 дни се удължава срокът за плащане на фактури за потребена електроенергия на битови клиенти, обяви ЕVN и призова за ползване на дистанционните услуги на компанията на www.evn.bg вместо посещение на офис.
Срокът за заплащане на фактури за потребена електроенергия на битови клиенти се удължава с 10 дни, след като досега стандартното плащане беше 30 дни (месец) с 10 дни гратисен период.
Тази и други мерки бяха координирани на среща между министъра на енергетиката Теменужка Петкова, председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов и представители на електроразпределителните и снабдителни компании на 16 март в София.
Друга мярка, договорена на срещата, е временно преустановяване на планирани дейности по електроразпределителната мрежа, които изискват планирано прекъсване на електроснабдяването. Компаниите ще се фокусират върху неотложни дейности и такива свързани с възстановяване на захранване в случаи на аварии.
Компанията ще предложи и техническа консултация на болнични заведения относно състоянието на тяхното електрозахранване.
Клиентските офиси на EVN обаче остават отворени. Дейността им е организирана съобразно наложената извънредна ситуация в страната, при взети всички мерки за защита на работещите сътрудници и посещаващите клиенти. Това включва контрол на достъп в помещенията, дезинфекция и др. Компанията за пореден път призовава клиентите да избягват посещение на EVN Офиси, ако нямат спешна необходимост и да ползват дистанционните услуги на компанията.
Дистанционните услуги включват приемане на документи подписани с електронен подпис, безкасови начини за плащане на консумирана електро и топлоенергия, плащане през интернет страницата www.evn.bg чрез платформата „ЕVN Онлайн плюс“, директен дебит, е-банкиране, Epay.bg, Transcard.bg, през банкомат, през кеш терминалите в страната.