По думите му политиката на протекционизъм от страна на държавата към „БДЖ - Товарни превози" „изкривява пазара и води до скрито финансиране на определени дружества – частни и държавни“. Той добави, че това води до корупция, като се предлагат дъмпингови цени на клиентите на железниците.
„Задълженията на „БДЖ - Товарни превози", които в последните години съществуват, са винаги над 50 млн. лева“, напомни Ананиев.
Според него дружеството няма възможност да изплаща тези задължения, а те не се компенсират.
"По данни на Министерството на финансите 9 млн. лв. са задълженията само от началото на 2020 г.", посочи председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.
Той коментира, че процесът не е нов, а е факт още от 2006 г.
Симеон Ананиев обясни, че Асоциацията на българските железопътни превозвачи ще изчака да се направи вписването на новия ѝ председател, както и предстоящото преструктуриране на товарните превози във връзка с пакета „Макрон“ и тол таксите, за да вземе окончателно решение за сезирането на ЕК.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.