Два от най-старите руски метровлакове, които се ползват в София, са модернизирани изцяло и ще бъдат пуснати до месец в експлоатация. Те са били произведени през 1990 г., подобно на още други десет, които се движат от 1998 г. в София. Досега те са изминали към 1,4 милиона километра, обяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Столичен метрополитен" ЕАД, цитиран от агенция „Фокус“.
Ремонтът и обновяването на двата метровлака са стрували общо 5,5 милиона евро и са извършено в завода производител "Метровагонмаш" в град Митищи край Москва, заяви пред журналисти столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя припомни, че именно този завод спечели обществената поръчка на Столичната община и подписа договор през декември 2018 г., по който предстои да бъдат обновени и останалите десет.
„Тази година на два пъти ще изпратим за реновиране по три метровлака в завода производител. Заложили сме средства за това", обясни Фандъкова при посещението си в метродепо "Обеля".
Модернизирането ще удължи годността на вагоните с още 15 години. Двигателите са сменени с японските Hitachi, които са кооперирано производство с "Метровагонмаш". "Те са по-икономични с 20-25%, защото са асинхронни", обясни той. Цената на модернизацията на старите влакове е два пъти по-евтина от тази на новите Siemens, които ще бъдат по новата, трета метролиния.
Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която според Братоев също е добра.
"Столичният метрополитен" има общо 52 метровлака, руско производство, които обслужват първи и втори метродиаметър. Новият, трети, е с 20 влака, произведени от Siemens, като се чакат още 10 от тях.
Поръчани са и т.нар. перонни врати, които ще обезопасяват релсовия път в зоната на метростанциите. Първите врати ще бъдат монтирани на станциите "Опълченска" и "Национален стадион "В. Левски".
През май ще бъде пуснат първият участък с пет станции от третата метролиния - от "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев". През периода юли-август ще се включат още три метростанции, а до края на годината и последните четири - до "Овча купел".
преди 4 години Щом е нещо за похвала, дана селяндана е отпред. Щом трябва да даде по-тежък отговор, НЯМА Я.Стига с тази герберска агитация. Виждаме делата й вече толкова години. И пак имаше пари, та замазваше нещата, имаше и за крадене от тях.ИСКАМ ДАНКА да пътува с градски транспорт на работа. Искам Данка да ни дава отговор за ***, мръсния въздух и тротоарите в центъра на София, които са от времето сякаш на бомбардировките на англосаксонците от 1944 г. Елате на "Иван Рилски", "Бузлуджа", "Шандор Петьофи", "Люлин планина" и десетки други като тях. ХАЙДЕ ДЕ!!!!!НЯМАЛО ПАРИ!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аве г. НУ.САР противен, не видя ли че руснаците са спечелили обществена поръчка? И коя бг фирма има опит в ремонта на тия метро влакове, че да даде по добра цена от производителя? Ти си е.ба.си отвратителното неграмотно недоразумение на природата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Колко струва един нов метро влак? Тази луда ли е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Абе нямаше ли кой да ги ремонтира тука, че ги пращате до Русия, ***? Ние някаква мaймунска държава ли станахме? отговор Сигнализирай за неуместен коментар