Той прогнозира, че новият период за завършване на големи инфраструктурни проекти може да е 2035 година.
Доц. Стойчев коментира това, че Видин и Плевен са предложени да бъдат общините, двигатели и основни центрове на растеж в Северозападния район в програмния период 2021-2027 година.
"Плевен е единственият главен град в западната част на Северна България, който запазва високо рангово положение, Видин разполага с най-геостратегическото разположение и представлява входно-изходната естествена порта на България по Долен Дунав – това е първият значим български град с изградена пристанищна инфраструктура", посочи експертът и обясни, че Враца и Монтана също може да са част от този коридор на развитие, за да има ефект от свързването на още градове.
По думите му е изненадващо, че на фона на инвестирания половин милиард в изграждането на мост, автоматично с това не е направен пътят Ботевград - Видин.
Доц. Стойчев даде пример с това, че трябва да има тунел при Петрохан.
"Дестинацията София – Ботевград - Видин не е най-късата дестинация, така ще се обслужват интересите на Монтана. Когато се направи проект в определен град, който обслужва икономическите интереси на София, ефектът е динамичен", смята той.
Според него от водната криза в Перник е станало ясно колко тежки проблеми има в инфраструктурата, свързана с ВиК.
"Системата за наблюдение не се стопанисва добре – това че нивото на язовир "Студена" пада до опасни ниски нива, трябваше да бъде оповестено по-рано. Местният оператор е оставен да действа или бездейства твърде много време", категоричен е доц. Стойчев.
По думите му ВиК компаниите са много – над 50, и е “очевидно, че трябва да има някаква консолидация, която да доведе до създаването на ред”.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.