Тя цитира анкета на Евробарометър, според която близо половината от пътниците в ЕС не знаят правата си при пътуване. По думите й при определени условия, заради които е забавен полетът, потребителите могат да получат компенсация в рамките на между 250 и 600 евро в зависимост от дължината на маршрута.
"Важно е потребителите да се интересуват. Дори и да не се получи такава компенсация, авиокомпаниите са длъжни да се погрижат за своите пътници", посочи Соня Спасова.
Директор на Европейския потребителски център съветва така да се постъпва и при автобусен превоз, ако автобусът закъснее с повече от два часа.
“Имате право на 50% от цената на билета, важно е първо да се пише до превозвача. Ако превозвачът не отговори на жалбата ви или ако не отговори както искате, можете да се обърнете към нас", коментира Соня Спасова .
Тя потвърди, че 72% от респондентите в проучването не са подали жалба, защото смятат, че ще им отнеме време или ще получат малка сума.
На сайта на Европейския потребителски център има калкулатор за закъснения на полети, достъпен е на български и всеки може да изчисли дали има право на обезщетение, ако полетът му е закъснял.
Жалби се подават и за пазаруване.
"Към Европейския потребителски център може да се обръщат потребителите, пазарували в рамките на ЕС. А за националните покупки се обръщаме към Комисията за защита на потребителите", уточни Соня Спасова.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.