IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Онлайн магазините ще издават електронни касови бележки

За да се възползват от новия ред за отчитане на продажбите, електронните търговци трябва да приемат само неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта

15:50 | 07.01.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Касовите бележки при пазаруване онлайн вече могат да не са от фискално устройство. Това обявиха днес от Националната агенция за приходите (НАП). От там коментират още, че с последните промени в Наредба Н-18 се предлага алтернативна възможност за регистриране и отчитане на онлайн продажбите, извършвани от електронните магазини.

Според данъчните тези продажби вече ще могат да се отчитат и регистрират чрез "издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност". Става дума за случаите, в които плащането е неприсъствено - с дебитна или кредитна карта.

За физическите търговски обекти, които приемат присъствени плащания с дебитни и кредитни карти, изискването за издаване на касова бележка на хартиен носител, се запазва, уточняват от НАП. 

За да се възползват от новия ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци трябва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта и да не приемат други плащания, за които се изисква издаване на фискален/системен бон. По отношение на използвания софтуер за управление на продажбите, не се допуска чрез него да се управляват други продажби, извън посочените. Софтуерът, трябва да отговаря на предвидените с наредбата изисквания за пълнота и интегритет на данните, еднозначна автентификация на потребителите, а когато представлява модул от софтуер, не се допуска да бъдат дублирани функционалностите му от другите модули. Софтуерът, трябва да генерира уникален номер на всяка направена поръчка за закупуване на стока или услуга.

Търговците, избрали този алтернативен ред, са задължени за извършената продажба да изпращат по имейл на клиента документ, съдържащ реквизити на касовата бележка, както и QR код, номер на виртуалния ПОС, уникален номер на клиентската поръчка и др. Електронните търговци са задължени да подават към НАП стандартизиран одиторски файл за всички извършени чрез електронния магазин продажби. Информацията следва да се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.

Търговците, избрали да регистрират и отчитат продажбите си по предложения алтернативен ред, е необходимо при вписване на електронния магазин, да подават и допълнителна информация в НАП. Те следва да опишат методите на плащане, които предлагат, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС терминал, номера на терминала и сметките, по които получават плащания.

Данъчните припомнят още, че на 31 януари 2020 г. изтича крайният срок за търговците, които използват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО) да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:01 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още