200 млн. лв. са приходите в туризма от отминаващите празници. Това коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма, цитиран от БНР.
"Ние реализираме средно седмично в късите уикенди около 160 000 пътувания, което прави около 36 милиона лева като приходи. А тогава, когато имаме дълъг уикенд, имаме от 280 до 320 000 пътувания и това прави някъде между 56 до 60 млн. лв., като обороти, които се създават вследствие на тези пътувания", коментира Драганов.
Редица възможности за сливането на почивни дни предстоят и през настоящата година, а туристическите агенции вече подготвят своите оферти чак до септември и декември, защото приходите от по-дългите уикенди се удвояват, твърди още той.
По думите му тази година има дълги уикенди, което предполага около 280 000 пътувания, които да се реализират в тези периоди.