Той обясни, че Европейската комисия е възложила отново да се направи анализ на влиянието върху екологията, който трябва да протече в период от една година.
"Има вероятност на база на анализа да се иска преразглеждане на решението. Това може да се случи, ако има позитивен резултат, че това ще влияе вредно на екологията", прогнозира Мутафчиев.
Според него обаче шансовете за това за минимални.
"Политиката на Европа е оформена по този въпрос. Наблюдаваме обединен оптимизъм в България, че може да се спре нещо, което вече е трудно да се спре", посочи бившият министър на транспорта.
Мутафчиев обясни, че текстът, който ще засегне най-силно българските превозвачи, е че камионът ще трябва да се връща в страната на всеки осем седмици.
"Между 2005 г. и 2007 г. имаше бум на автомобилния транспорт. Каботажът даде въздух на бранша и спаси до определена степен срива на фирмите. Сега отиваме към ограничение, което ще създаде много главоболия", смята експертът.
Той е на мнение, че протестите няма да окажат влияние. По думите му, ако пакетът бъде приет в този си вид, България трябва да оспорва решението в Съда на Европейския съюз.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години "Закъсняхме с оспорването на Пакета "Мобилност"===... и при това закъсняхме "напълно случайно" ... "малшанс". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Путин пусна нов пакет мобилност -ЖП частта на Кримският мост.Вие нищо не сте закъснели. Няма как, не са ви дали подписано разписание. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Никога не е късно ! След излизане на екологичната оценка може спокойно да претърпим екологични глоби , такси , филтри за камионите , които все още се движат , с цел запазване на екологичното равновесие . отговор Сигнализирай за неуместен коментар