IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нощният транспорт в София носи загуба от 1,9 млн лв.

Приходите от четирите линии успяват да покрият едва 21% от разходите, твърдят от ЦГМ

10:15 | 18.12.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Приходите от 4-те линии на нощния градски транспорт покриват едва около 20-21% от разходите. Това каза в ефира  на БНТ Антоан Десподов от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Според доклад, внесен от Карлос Контрера, Зафир Зарков и зам.-кмета на София Дончо Барбалов, загубите за общинската хазна са близо 1,9 млн. лв. В документа се предлага нощният транспорт в столицата да остане експериментално и през 2020 г, но Центърът за градска мобилност да направи допълнителни наблюдения и да разработи варианти за повишаване на икономическата и социална ефективност на автобусите през нощта.

Припомняме, че гражданската организация “Спаси София” предлагаше да се въведе нощен транспорт още от 2015 г. В крайна сметка това се случи през пролетта на 2018 г., когато бяха пуснати в движение 4 нощни линии на столичния градски транспорт. Те се пресичат в центъра на града така, че да се осигури връзка с всички квартали. Общата спирка на четирите линии е на площад "Княз Александър I", където автобусите се изчакват в рамките на 5 минути, за да могат пътниците да се прекачват. 

Нощната карта важи за всички линии и независимо от броя на прекачванията и на цена от 2 лв. Продава се от кондуктори в превозните средства.

Линия № 1 е с маршрут ж.к. "Люлин 1, 2" – ж.к. "Младост 4".
Линия № 2 - кв. "Обеля" - ж.к. "Студентски град".
Линия № 3 - ж.к. "Овча Купел 2" - ж.к. "Левски" (Автостанция „Изток“).
Линия № 4 – между ж.к. "Дружба 2" - ж.к. "Гоце Делчев".

До началото на 2019 г. са превозени около 114 000 пътници. За тази година до края на октомври са около 122 000 пътници, посочи още Антоан Деспотов.

Той обясни още, че най-натоварената линия е тази, която обслужва "Студентски град", средно на година я ползват около 45 000 души. Втората е "Младост-Люлин", трета - "Гоце Делчев- Дружба". Най-слаб е пътникопотокът по линията "Овча купел-станция Изток".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
kbderror
преди 4 години
Нека го оптимизира общината, та горе-долу до му излиза сметката, все пак това е публична услуга,а не частна(търговска). Според мен където има пътници, да останат така графиците, линиите където са по малко да се разредят (само да не писнат, че ги дискриминират :) ) ...цената иначе е идеална.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още