IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стойо Вартоломеев: Издателският бизнес е полифонично проникване на пазара

Успешният бизнес модел в книгоиздаването е да имаш стратегия на развитие, посочи основателят на издателска къща "Хермес"

10:48 | 18.12.19 г.
Стойо Вартоломеев: Издателският бизнес е полифонично проникване на пазара

Първоначално Стойо Вартоломеев е бил част от издателство "Христо Г. Данов". Работил е като редактор. Продавал е дори книги на Пешеходния мост в Пловдив. Именно тогава е придобил много маркетингов опит.

Интересен факт е, че когато е регистрирал фирмата си, адвокат му бил е бъдещият тогава президент на България Петър Стоянов. Вартоломеев напомни, че в смутните години от началото на българския преход пазарът на книги е бил много активен.

Издателят на книги разкри, че в началото от "Хермес" са рекламирали свои книги в шоу "Невада", за което са похарчили стотици хиляди долари. "Това масовизира "Хермес" в широкото читателско пространство", посочи той.

Стойо Вартоломеев обясни, че принципът е голямо издателство да инвестира в няколко сектора, за да постигне по-пълен обем на представителност в книжния сектор. “Започнахме с актуалната световна литература, дамските романи, преминахме към детския и образователния сектор. Това полифонично проникване на пазара се случва с цената на успешни инвестиции", убеден е той и информира, че Георги Мишев, Владимир Зарев и Емил Андреев са сред българските автори, издавани от "Хермес".

По думите на основателя на издателската къща излизат около 120 нови книги годишно, от които около 25 са на български творци, като някои от тези заглавия излизат във втори и трети тираж. “От 240 заглавия годишно 120 са нови, а 120 - втори и трети тираж”, поясни той.

Според Вартоломеев някои книги изненадват с пазарното си поведение и като такъв пример посочи книга номер за издателство и една от топ пет за страната по продажби през 2018 г. "Тънкото изкуство да не ти пука".

Анализът на издателят показва, че най-активни са читателите между 25 и 45 години, които той определи като като грамотни, на добри позиции, със самочувствие и ценностна ориентация.

"Европа е консервативна по отношение на носителя на четене на книгите. Електронната книга не се пласира достатъчно, но за сметка на това аудиокнигите намират активно приложение на пазара", е мнението на Вартоломеев.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:47 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още