Всяка година летището в Мюнхен е посещавано от три до четири милиона души, които не бързат за полет, а са пристигнали специално да пазаруват там (включително имат възможност да оставят децата си в детската градина на летището за максимум четири часа), да покарат безплатно кънки на ледената пързалка през зимата или да присъстват на някое от традиционните събития, които се организират всяка година – коледен базар, турнири по сърф, баскетбол, тенис, поло. Под аеропорта е създадена и първата в света пивоварна на летище, в която всяка година се варят 500 хил. литра бира.
Мюнхенското летище си е поставило за цел да стане въглеродно неутрално до 2030 г., а също така инвестира усилено за намаляване на шума и подобряване на качеството на въздуха.
Компанията оператор има значителен опит и извън летището под формата на обучения и трансфер на ноу-хау. „Разполагаме с експертиза във всички области – от етапа на проектиране до пускането на летището в експлоатация“, каза Гафал. В момента над сто служители на летището работят по различни проекти в чужбина.
Компанията е започнала да подбира и екипа си за летище София. "За нас е важно след приключването на обучението служителите да са в състояние да поемат сами управлението на летището", отбеляза Гафал. В академията в Мюнхен са се подготвяли ръководителите на летището в Доха, което сега е сред най-добрите в света, както и тези на летището в столицата на Оман Мускат.
В момента операторът на летището в Мюнхен работи по два проекта в Ню Йорк, включително за нов терминал 1 на летище „Кенеди“, по който си партнира с фонд по подобие на сътрудничеството с Meridiam в София. „Фондът предоставя финансирането, а ние – експертизата в управлението на летища“, каза Гафал. „Ангажирани сме 100% с проекта в София и искаме да предоставим експертните си умения там“, допълни той.
Според Александър Щрол, регионален директор на летище Мюнхен, който отговаря за връзките с авиокомпаниите, съществува голям потенциал за развитие на нови маршрути от и до летище София. „Имаме предвид някои авиокомпании, които могат да свържат София с полети на дълги разстояния, например до Чикаго, където има голяма българска общност“, каза той.
„Привличането на нови авиокомпании е важно, тъй като те се превръщат в лицето на летището. Повече авиокомпании означават по-добър имидж за аеропорта, а от макроикономическа гледна точка те създават нови работодатели" отбеляза Щрол и цитира проучване, според което 100 пътници на летището генерират 1000 допълнителни работни места.
Летище Мюнхен се разширява
В понеделник стана ясно, че Lufthansa и летището в Мюнхен са подписали писмо за намерение за разширяване на Терминал 2.
В средносрочен план капацитетът на пътниците на терминала, който вече е почти изцяло зает, трябва да се увеличи с до десет милиона души годишно, съобщава германският вестник Handelsblatt. Lufthansa и летище Мюнхен вече построиха заедно Терминал 2, който беше открит през 2003 г., и го управляват съвместно.
Разширяването на терминала в Мюнхен обаче е само временно решение. За да продължи да расте, летището се нуждае от трета писта, но построяването й зависи от политическо решение. Баварската коалиция на Християнсоциалния съюз (ХСС) и партия "Свободни избиратели" отложи вземането му до 2023 г. Това беше голям неуспех за летището в Мюнхен, защото дори след положително решение ще е необходимо време за влизането в експлоатация на новата писта, отбелязва изданието.
преди 5 години самолетите ше са ви празни Тъпанастори, лани летех ама са нема начин да не се дигнем да летим у 3 та да фръкнем у 6 .... Ше го духхате да го евва ем ако искате аз ?? Не стига че ше са на половина ами и 30% ше вземе африканската колония Буллгаристанияя, като преди бяха пълни и колонията прибираше 100% ..... Персонала разбира се ше бъде намален кат паднат полетите и аре чал. Златен клас вирей, проссс народ живей .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар