„Алтернативните варианти на българския бизнес са в това да се огледаме къде има свободни ниши, да анализираме нуждите и търсенето да стане по-целенасочено“, посочи тя.
Според Стойкова бизнесът има нужда целенасочено да рекламира това, което търси и да развива работодателския имидж.
По нейните думи възможността в кризата е работодателите да променят своето отношение към служителите, за да привлекат и задържат талантите.
„Само с държавни мерки не става, промяната се случва отвътре навън. Променяйки отношението, имаме шанс да привлечем хора, които имат по-силна ангажираност към компанията“, заяви Стойкова.
Гостът сподели по какъв начин се променя професията на експерта Човешки ресурси и какво е основното при подбора на кадри.
„Идеята е да визираме потенциала на човека, да му предоставим възможност той да се разгърне, дори да си изясни какъв е талантът му и след това да го представи на потенциалния работодател“, добави още Капка Стойкова.
преди 4 години Как българските компании се справят с недостига си на кадри? Е как, НИКАК. Още живеят в паралелния си свят и не си дават сметка, че са на пазар на продавача (на работна сила). Плиткоумни шашкъни, гледам ги отблизо. А яйцето не им се пече от днес или даже от онзи ден, а откак ***..ият БХ сеце захвалил, че сме конкурентоспособни заради ниската цена на труда. Вече няма кой да гърби, Боко. Свърши се. И евтин внос на външни арбайтери няма да се случи. И те не са п.р.ости, да гърбят за оня де д.у.ха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар