Българинът е реализирал едно доста интелигентно и рационално търсене в Google. В голяма част от областите водещи търсения са свързани с България, посочи доцент Орлин Спасов, преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация към Софийския университет „Св. Климент Охридски“, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria. Той коментира, че е очаквал картината да е по-тревожна и сред тях да преобладават сензации, клюки, жълта и криминална хроника.
"Структурата на търсенията показва, че през Google много хора се опитват да набавят допълнителна информация по отношение на текущи събития главно у нас, но и не само", посочи Спасов.
По думите му при музикалните изпълнители хората, които използват търсачката, са вероятно от различни поколения. Събитийността задава основния критерий. Има и доза случайност в това подреждане, тъй като и самата събитийност е свързана често със случайност", изтъкна още доцентът.
Според Спасов политическото събитие за 2019 г. в България са местните избори, но той е на мнение, че важно впечатление са оставили и “Апартаментгейт", както и изтеклите данни от НАП
"Медийната среда вече е много фрагментирана. В такава ситуация не е достатъчно просто да съобщаваш новини, заяви психологът Пламен Димитров. – Това са вълненията на хората, много често породени от ситуативни потребности. Истината е в индивидуалните търсения на конкретните хора. Теми като здраве и политика винаги са в центъра на вниманието на човека.”
В контекста на интереса към филма филма "Доза щастие" Димитров посочи, че българското общество е чувствително по подобни казуси заради личния опит, и тези теми, третирани по този начин, водят до важни диалози, включително и през социалните мрежи.
Орлин Спасов смята, че социалните мрежи често насърчават стадния инстинкт и това понякога обезличава индивидуалността. Но той допълни, че те могат да бъдат трибуна и за критичност и заявяване на активна позиция по редица въпроси.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.