Агенция "Пътна инфраструктура", като оператор на Електронната система за събиране на пътни такси, няма причини да отлага старта на тол системата по-късно от 1 март 2020 г. Това обяви проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на АПИ, на форум за тол системата, организиран съвместно от АПИ и консултанта Световна банка.
Направили сме разумен график за нейното въвеждане и смятаме, че няма причина нейният старт да бъде отложен, е допълнил Асенов, съобщиха от пътната агенция.
Средствата, които постъпват от пътни такси - винетни и тол, ще бъдат инвестирани в изграждането, ремонта и рехабилитацията на републиканската инфраструктура. По предварителни разчети за 2020 г., ако се запазят таксите, както са предложени в тарифата, приходите от таксуване на база изминато разстояние за десет месеца ще са за близо 450 млн. лв., е посочил проф. Асенов. Той е представил философията и същността на електронната система.
До 16 декември 2019 г. Тарифата с предложените размери на тол таксите за пътните превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т е в процедура на обществено обсъждане. Предложеният обхват е от 6 050 км при близо 20 000 км републиканска пътна мрежа, за която камионите и автобусите сега плащат винетни такси.
Системата е изградена с обхват над 16 000 км, е припомнил изпълнителният директор на "Капш Трафик Солюшънс" Михаел Вебер. Това е обхватът по Техническото задание към проекта. Той е казал, че тази инфраструктура позволява стриктен контрол и тя гарантира, че всеки, който ползва платените пътища, ще плаща.