Наблюдава се нарастване на интереса към Черния петък в България и все повече хора пазаруват онлайн. В страната 30% от потребителите пазаруват само онлайн. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Предприемчивите търговци решиха, че кампанията за Черния петък трябва да стартира по-рано. Бяха направени необходимите рекламни кампании, за да може потребителите да се ориентират", посочи той и обясни, че най-честите оплаквания на клиентите по време на кампанията са свързани с фалшив процент намаление.
Според Маргаритов доста клиенти показват завидна грамотност, тъй като са наблюдавали динамиката в цената на определени стоки.
По думите му трябва да се работи активно, за да може хората да разберат, че имат потребителски права.
Маргаритов коментира кои са най-предпочитаните продукти през кампанията.
„В рамките на кампанията се купуват предимно дрехи, козметика, битова електроника, детски играчки и обувки“, посочи председателят на Комисията за защита на потребителите.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.