IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

АПИ: С 10 млн. лв. са се повишили приходите от пътни такси

Какви ще са тарифите на тол таксите и за кои пътища ще се плаща? 

12:36 | 18.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

10 млн. лв. повече приходи по пътищата са събрани заради повишения контрол. Това коментира пред Нова телевизия проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). 

„Все още нарушителите са голям процент. Те са около 10%, за нас и в европейски план е голям процент. Ние все още държим границата от 10%, което води до събираемост на компенсаторни такси, която е изключително висока. Те преминават вече 7 млн. лв. Това са такси, събрани от тол контрола, през пос терминалите, които са в колите. Ще достигнем повече от 30 млн. повече приход отколкото миналата година, в резултат на по-доброто правоприлагане и електронния характер на системата”, смята Асенов. 

Над 6 000 километра първокласни и частично второкласни пътища ще бъдат платени. Така равносметката показва, че около 14 хиляди километра републиканска пътна мрежа остава безплатна за товарните автомобили с тегло над три тона и половина. След старта на тол системата, тези камиони няма да плащат и винетка.

„От Бургас до София, ако е екологична категория – например Евро 4, цената е малко над 70 лв. Ако е по-ниска категория – 86 лв. За малките камиони, съответно тарифата от 3,5 до 12 тона при добра екологична категория е от Бургас до София малко над 14 лв, а от София до Варна – малко над 16 лв.", обясни Асенов.

Между 4 и 7 ст. на километър ще плащат камионите между 3,5 и 12 тона, в зависимост от екологичния клас. Това обхваща автомагистралите, първи и частично втори клас пътища, обясни пред БНТ пък Георги Балабанов, експерт в Националното ТОЛ управление.

По-ниският екологичен клас повишава таксата с лев-два. Тя ще се определя и от броя на осите, които има камионът.
"Колкото повече оси има, колкото по-голям товар пренася, би трябвало да заплаща повече. Разликата е в стотинки. Ако камионите са над 12 тона, там тарифите са други", каза той.

Автобусите между 3,5 и 12,5 ще плащат между 3 ст. и 9 ст. в съответния клас и категория пътища.
Автомобилите си остават с винетки, т.е. таксуване на време, а не на изминато разстояние. ТОЛ таксата ще се плаща за 6050 км. пътища, а около 14 000 км републиканска пътна мрежа остават безплатни за тежкотоварния трафик.
Контролът ще се осъществява чрез "стационарни точки", на които ще има камери, както и оборудване, което претегля камиона. Също така има и екипи, които ще спират превозните средства за проверка.

Имаме готовност, 1 март е крайната дата, системата технически е подготвена, каза още Георги Балабанов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:46 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още